به گزارش پارس به نقل از مهر، وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به بغداد در جمع خبرنگاران ضمن تمجید از مرجعیت شیعه گفت: خوشحالیم عراق نخست وزیری دارد که مورد تایید همه گروههای عراقی است.

محمد جواد ظریف درباره تروریسم درعراق گفت: مشکل تروریسم یک بحث منطقه ای و جهانی است و برای ریشه کن کردن کامل آن نیاز به هماهنگی کامل جهانی است. وی افزود: نیاز است تا با تروریسم به عنوان یک معضل برخورد شود و خوشحالیم که در چند هفته گذشته کشور ها و دولت هایی که تردید داشتند به یقین رسیدند و ابهاماتشان بر سر مساله تروریسم در حال برطرف شدن است چرا که خطر تروریسم را همه دارند احساس می کنند.

ظریف خاطرنشان کرد: مردم عراق دیگر تروریسم را یک مشکل قومی و قبیله ای نمی بینند و خطری جدی برای این کشور قلمداد می کنند.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد: بسیار جای خوشوقتی است که با حضور مرجعیت عالی شیعه، این حرکت خطرناک در حال کنترل است.

وی درپاسخ به سئوالی مبنی بر کمک ایران به حل مساله تروریسم در عراق یادآور شد: ایران همواره به شکل مناسب در کنار مردم عراق است اما معتقدیم مردم عراق توان مقابله با تروریسم را دارند.

محمدجواد ظریف صبح امروز به منظور دیدارهای دوجانبه با مقامات عراقی و تبریک تشکیل دولت جدید این کشور، وارد بغداد شد و در فرودگاه مورد استقبال ولید شلطاغ مدیرکل همکاری های منطقه ای وزارت خارجه عراق قرار گرفت.

وی در روز اول این سفر ۷ دیدار خواهد داشت. دیدار با حیدر العبادی نخست وزیر جدید، نوری المالکی نخست وزیر سابق، سلیم جبوری رئیس پارلمان پیش از ظهر امروز صورت خواهد گرفت. ظریف ساعت یک ظهر به وقت محلی دیداری با وزیر خارجه عراق خواهد داشت و پس از آن در نشست خبری مشترک با خبرنگاران سخن می گوید.

دیدار با فواد معصوم رئیس جمهور و نیز سید عمار حکیم دبیرکل مجلس اعلای اسلامی عراق و ابراهیم جعفری رئیس ائتلاف ملی عراق دیدارهای بعد از ظهر ظریف هستند.