به گزارش پارس به نقل از ایرنا، ˈعمران الزعبیˈ روز جمعه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی ˈالمیادینˈ تاکید کرد که سوریه هیچ گونه همکاری امنیتی و اطلاعاتی رسمی با آمریکا و اروپا ندارد.


وزیر اطلاع رسانی سوریه افزود: هواپیماهای آمریکایی تاکنون به مواضع تروریست ها در داخل سوریه حمله نکرده اند و این امر بدون موافقت دولت سوریه هرگز انجام نخواهد شد، زیرا نگرش ما به مبارزه با تروریسم یک نگرش کلی وجامع است و ارتش سوریه به تنهایی توانایی ، تجربه و تخصص لازم برای مبارزه همه جانبه با تروریست های منطقه را دارد.

وی تاکید کرد: نیروهای سوریه، داعش و سایر گروههای تروریستی را در داخل خاک خود تعقیب می کند و این تعقیب و گریز به خارج از مرزها کشیده نمی شود.

الزعبی، با اشاره به نقش ترکیه ، قطر و برخی دیگر از کشورهای منطقه در حمایت از تروریسم خواستار پیگیری این موضوع از سوی مجامع بین المللی شد و افزود: تروریسم تمام جهان را تهدید می کند .

وی به موضع گیری برخی از کشورها در قبال جنگ غزه اشاره کرد وگفت: غزه با توطئه بزرگی به رهبری قطر و ترکیه ،با هدف نابود کردن مقاومت با بهانه های مختلف روبرو است.

الزعبی افزود: برخی رژیم های عربی همچنان به نقش توطئه آمیز خود بر ضد فلسطین چه در پوشش اتحادیه عرب ویا به طور مستقیم در تعامل با رژیم صهیونیستی به طور پنهان وآشکار ادامه می دهند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه افزود:اموال قطر نمی تواند رفاه را برای مردم غزه تامین کند در حالی که دوحه و آنکارا سوخت هواپیماهای اسرائیلی را تامین می کنند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه به تغییر دولت عراق اشاره کرد و گفت: موضع عراق با رفتن مالکی تغییر نمی کند چرا که تهدید تروریستی پا برجاست.