به گزارش پارس به نقل از  فارس، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه در این دیدار اعتراض شدید کشورمان را به دولت فیلیپین در خصوص رفتار نامناسب و خارج از موازین بین المللی با پرویز خاکی در زندان آن کشور عنوان کرد. وی تاکید نمود که در مکاتبات و ملاقات های مقامات کشورمان ، هشدارهای لازم در مورد بیماریهای مختلف وی گوشزد شده و در سفر اخیر مدیر کل شرق آسیا این موضوع با وزیر امور خارجه فیلیپین نیز مطرح شد. ایشان صریحا به قصور دولت فیلیپین در این زمینه اشاره نموده و خواستار پاسخ مناسب از مقامات عالیه آن کشور شد. ابراهیم رحیم پور همچنین بر همکاریهای مناسب و انساندوستانه کشورمان در رابطه با اتباع فیلیپینی در ایران اشاره کرد.


سفیر فیلیپین با تسلیت درگذشت تبعه ایرانی اظهار نمود که مراتب با اولویت در دست بررسی بوده و متعاقبا نظر دولت فیلیپین را در اسرع وقت پیگیری و به وزارت امورخارجه اعلام خواهد کرد.

لازم به ذکر است پرویز خاکی به درخواست دولت آمریکا و با هدف استرداد به این کشور توسط مقامات قضائی فیلیپین دستگیر شد. وی یکی دیگر از قربانیان اقدامات ضد حقوق بشری علیه شهروندان ایرانی است که به اتهامات واهی دستگیر و پس از ماهها تحمل بیماریهای سخت در یک بازداشتگاه در مانیل جان سپرد.