به گزارش پارس به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در روزهای اخیر که بحث استیضاح وزیر علوم داغ شده است، برخی رسانه های نزدیک به دولت بیانیه هایی را با عنوان حمایت از فرجی دانا منتشر کرده اند.

روز گذشته 9 انجمن اسلامی با تکذیب این بیانیه ها نسبت به بی اخلاقی رسانه ها معترض شدند.

بر این اساس یکی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی با ارسال توضیحاتی مبنی بر آنچه «عتراض به دولتی شدن انجمن اسلامی دانشگاه» می داند، می نویسد: این فاجعه به دلیل افکاری است که پدید آورندگان پشت پرده دولت فعلی آن را ساخته و جامعه را به آن مبتلا کرده اند و آن، فاجعه ی از بین رفتن شرافت انسانی، رواج دروغ گویی و ریا کاری، نهادینه شدن خیانت و پیمان شکنی و گسترش سریع و خطرناک شهوت قدرت است.

وی در توضیح روند دولتی شدن این انجمن از انتخابات سال گذشته می گوید: فشار بسیاری برای حمایت از کاندیداتوری آقای هاشمی رفسنجانی بر انجمن اسلامی وارد شد و آنجا بود که متوجه شدم برخی با مجمع تشخیص مصلحت نظام و دفتر ریاست مجمع ارتباطات مستحکمی دارند، بگونه ای که برخی از درون آن دفتر، دانشجویان را خط دهی می کنند. این مسئله بارها برای من به اثبات رسید، زمانی که چند روز پیش از انصراف آقای عارف خبر هایی در این خصوص زودتر از هر جای دیگر به گوش رسید.

غیبی با اشاره به جلساتی با دفتر دکتر عارف در ایام انتخابات ابراز عقیده کرد: جلسات که منجر به سازماندهی برخی در ستاد های آقای عارف و پس از انتخابات، عضویت آنها در شاخه دانشجویی بنیاد امید ایرانیان شده بود، کاملا مخفیانه بدون اطلاع اعضا انجام گرفت.

وی با بیان اینکه دولتی شدن و جناحی شدن آفتی بود که تمام طول دوره گذشته انجمن اسلامی دانشگاه مشغول مبارزه با آن بود، مدعی شد: امروز شاهد انجمنی کاملا دیکتاتور و صد در صد دولتی هستیم.

غیبی با بیان اینکه بیانیه های اخیر انجمن اسلامی در حمایت از وزیر علوم مورد تائید همه اعضای شورای مرکزی نیست، می گوید: انتشار بیانیه هایی در حمایت از دولت و آنهم نه از اقدامات عملی و خدمت رسانی ها (که البته باید قدردانی شود)، بلکه صرفا از رفتار های سیاسی دولتمردان و در مواردی تنها از حضور برخی شخصیت ها در مناسب دولتی، نشان از دولتی شدن انجمن اسلامی دانشگاه دارد تا آنجایی که اینجانب گمان می کنم برخی از بیانیه ها در وزارت علوم نوشته شده و وظیفه انتشار آن به برخی اعضای شورای مرکزی انجمن داده شده است. نمونه حمایت بی دلیل انجمن از وزیر علوم و هم صدایی ایشان با عناصر معلوم الحال دولتی در ممانعت مجلس از انجام حق قانونی خود، حاکی از مسیری به ناکجاآباد دیکتاتوری با ظاهری دمکراتیک دارد.

این مسئله تنها به انجمن اسلامی دانشگاه علامه محدود نیست چرا که روز گذشته روزنامه ایران با تحریف بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت نوشت: بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت را نیز باید به این فهرست افزود؛ بیانیه‌ای که نشان می‌دهد حمایت از وزیر علوم تنها معطوف به طیف خاصی نیست و حتی تشکل‌های اصولگرای دانشگاهی نیز از حامیان فرجی دانا هستند.

این در حالی بود که دانشجویان در بیانیه خود از نمایندگان خواسته بودند به صورت جدی استیضاح خود را پیگیری کنند.

خبر تکمیلی

عضو دیگر انجمن اسلامی دانشگاه علامه: بیانیه حمایت از وزیر علوم خلاف گفتمان انجمن اسلامی است.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه با اشاره به بیانیه اخیر این تشکل دانشجویی مبنی بر حمایت از وزیر علوم گفت: بیانیه اخیر، از روالی غیرمعمول در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تنظیم بیانیه در انجمن اسلامی روال مشخصی دارد، گفت: بنده هم در جریان بیانیه اخیر نیستم.