به گزارش پارس به نقل از فارس: سازمان اطلاعات و امنیت مرکزی آمریکا 100 جاسوس خود را مامور یافتن محل اختفای سرکرده تروریست های داعش در مناطق تحت کنترل آنها کرده است.


به گزارش شبکه ان تی وی ترکیه، دولت آمریکا در تلاش است سرکرده تروریست های گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) را با اجرای عملیاتی مشابه آنچه که در مورد "اسامه بن لادن" سرکرده شبکه القاعده انجام داد، به دام بیاندازد.

در حالی که رسانه ها به دلیل نامعلوم بودن مکان اختفای "ابوبکر البغدادی" به وی لقب شبح داده اند، سازمان اطلاعات و امنیت مرکزی آمریکا (سیا) 100 جاسوس زبده خود را مامور شناسایی پناهگاه البغدادی کرده است. سازمان سیا برای این منظور به عملیات گسترده ای در مناطق تحت کنترل داعش در عراق و سوریه دست زده است.

در همین حال رسانه های انگلیس با اشاره به آغاز یک عملیات بزرگ شناسایی در منطقه، از بهره گیری از آخرین فناوری موجود در کنار به کارگیری هواپیماهای بدون سرنشین و جاسوس های محلی توسط سیا خبر داده اند. در این عملیات قرار است سرویس های اطلاعاتی غربی از جمله سازمان MI6 انگلیس نیز به سیا کمک کنند.

بر این اساس نخستین گروه از نیروهای ویژه انگلیس با ماموریتی سری عازم شهر اربیل شده اند که گفته می شود در راستای این عملیات بوده است. همچنین گزارش ها حاکی است هواپیماهای بدون سرنشین انگلیس در حال جمع آوری اطلاعات از مناطق تحت کنترل داعش در سوریه هستند.  

گفته می شود این عملیات پس از عملیات نیروهای ویژه آمریکایی در سال 2011 در پاکستان که به کشته شدن "اسامه بن لادن" منجر شد، بزرگترین عملیات شناسایی از این دست در تاریخ جاسوسی آمریکا به شمار می رود.