به گزارش پارس؛ جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌و‌گوی با تسنیم، با تأکید بر اینکه استیضاح وزیر علوم به‌معنای تقابل با دولت نیست، اظهار کرد: نمایندگان با استیضاح وزیر علوم به دولت برای دوری از حاشیه‌ها و سلامت در وزارت علوم کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 150 نماینده موافق استیضاح وزیر علوم هستند، افزود: بیشترین عامل استیضاح انتصاب‌ افراد مسئله‌دار توسط فرجی‌دانا در وزارت علوم است.

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نیروهای مسئله‌دار به دانشگاه‌ها ورود کرده و مسئولیت گرفته‌اند و این مسائل قابل گذشت نیست و نمایندگان در برابر دفاع از حقوق مردم مسئول‌اند.

برخی دانشگاه‌ها امروز به محل تاخت و تاز جریان سیاسی خاصی تبدیل شده‌ است

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه برخی دانشگاه‌ها با ورود افراد مسئله‌دار به محل تاخت و تاز جریان سیاسی خاصی تبدیل شده است، گفت: این مسئله نیز از جمله موارد مهم استیضاح وزیر علوم است.

وی با تصریح بر اینکه وزارت علوم ابتدا اعلام کرد سه‌هزار بورسیه غیرقانونی در دولت گذشته اعطا شده است، افزود: پس از مدتی نیز این آمار را یک‌هزار و 200 نفر اعلام کردند که صحت این آمار نامشخص است.

پیگیری مجلسی‌ها برای تدوین قانون ‌جذب بورسیه/ برخی به‌دنبال انحراف در چرایی استیضاح هستند

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه نحوه بورسیه دارای قانون خاصی نیست و وزرای علوم در دوره‌های مختلف سلیقه‌ای عمل می‌کردند، خاطرنشان کرد: پیگیر هستیم تا مجلس قانون جذب بورسیه و شرایط آن را تدوین و تصویب کند.

کوچکی‌نژاد افزود: برخی به‌دنبال انحراف در چرایی استیضاح و طرح مباحث سیاسی و غیرفنی برای استیضاح هستند ولی نمایندگان مجلس با دلایل فنی به‌دنبال کمک به دولت هستند.

وی، ادعای غیرقانونی بودن بورسیه‌های دولت گذشته را غیرقابل قبول دانست و گفت: قانون مصوبی برای بورسیه نداریم و اصل این موضوع به تشخیص وزرا بستگی داشته است.

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر بررسی نحوه بورسیه در دولت اصلاحات، اظهار کرد: بورسیه‌های زیادی در این دوران ارائه شده است و با تشخیص وزیر وقت بورسیه شده‌اند.

موضوع دانشجویان ستاره‌دار یکی از دلایل استیضاح فرجی‌دانا است

کوچکی‌نژاد با اشاره به موضوع دانشجویان ستاره‌دار، گفت: این دانشجویان دو گروه هستند، گروهی تخلفات انضباطی دارند که پس از مدتی بازگشتشان به دانشگاه با توجه به مهلت قانونی ایرادی ندارد ولی گروه دوم کسانی هستند که مشکلات امنیتی دارند و ورودشان به دانشگاه‌ها غیرقانونی است.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل استیضاح نیز همین موضوع دانشجویان ستاره‌دار است و انتظار می‌رود با شرایط فعلی و دلایل منطقی، نمایندگان مجلس در استیضاح وزیر علوم با رأی بالایی به وی رأی عدم اعتماد دهند.