وزارت علوم همان وزارتخانه ای است که دو وزیر برای آن معرفی شد و مجلس به اولی رأی نداد و به شخصی رأی داد که در مسیر وزیر پیشنهادی قبلی بود که نتوانست رأی اعتماد از مجلس بگیرد و حال اگر نمایندگان کوشش کنند برای استیضاح وزیر، باید بدانند بدیهی است هر کاندیدای دیگری هم برای تصدی گری این وزارتخانه معرفی شود بازهم در مسیر دکتر فرجی دانا حرکت خواهد کرد. انتظار این بود که دولت دکتر روحانی وزیری به مجلس معرفی کند از جنس وزرای دولت های نهم و دهم که توقع بجایی نبوده و باید کسانی که درصدد تحمیل فشار بر آقای روحانی و دولت ایشان هستند بدانند دکتر روحانی هر وزیر دیگری را هم که معرفی کند بازهم از جنس دولت یازدهم است و محال است که ایشان وزیری را از جنس دولت های نهم و دهم به مجلس معرفی کنند.

از آقای دکتر فرجی دانا این انتظار می رود که درنهایت صلابت نمایش دولت یازدهم را در جلسه استیضاح در مجلس ارائه کنند حال نتیجه هر چه می خواهد باشد. من و هیچ کس دیگر از ایشان انتظار نداریم که در جلسه استیضاح ژست های دولت های نهم و دهم را بگیرند برای اینکه رأی بیاورند. ایشان باید نمادی از دولت یازدهم باشند ولو اینکه مجلس هم نخواهد رأی دهد. ایشان باید با ادبیات دولت یازدهم و با دیدگاهی علمی، با دیدگاه آزاداندیشی، با دیدگاه کرسی های آزاداندیشی و با دیدگاه آزادگی و حرکت روبه جلوی علم و فناوری صحبت کنند. می دانیم کسانی که درصدد فشارآوردن به دولت هستند این تفکر را دارند که افشاگری هایی که تا الان توسط دکتر فرجی دانا انجام گرفته دیگر ادامه نیابد و ایشان سرپوش بگذارند بر آنچه که در گذشته انجام شده است.

می دانیم که در گذشته آدم های درجه۲ علمی را به جای آدم های درجه یک علمی گذاشته اند و این روند باید هرچه سریعتر برگردد و آدم های درجه۲ علمی به کرسی های خود برگشته و آدم های درجه یک علمی بر کرسی های ریاست دانشگاه ها بنشینند. لذا آن اتفاقی که در پیش است در ادامه همان مسیری است که از ابتدا دولت آقای روحانی در آن مسیر گام برداشته است. همانطور که در خاطرمان است برای اولین وزیر پیشنهادی این وزارتخانه چه پیش آمد و این اتفاق هم برای وزیری که بالاخره از مجلس توانست رأی اعتماد بگیرد در حال روی دادن است.

به نظرم هرچه مخالفان آقای دکتر روحانی در این مسیر گام بردارند بازهم آقای دکتر روحانی وزیری از جنس دولت یازدهم انتخاب خواهد کرد. آقای فرجی دانا عملکردی از جنس دولت یازدهم در وزارت علوم داشته اند و مخالفین از ایشان انتظار داشتند که عملکردی از جنس دولت های نهم و دهم داشته باشند که این انتظار نابجایی است. مخالفین باید این واقعیت را بپذیرند که آقای دکتر روحانی رأی آورده اند و به رغم اینکه آنها ناراحت هستند باید این واقعیت را بپذیرند و این تفکر را از ذهن خود بیرون کنند که وزرای دولت روحانی باید در مسیر آنها حرکت کنند. این تفکر، تفکری بیهوده است و چرا که دولت یازدهم در مسیر تفکر دکتر روحانی طی طریق می کند.