پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- نماينده فراكسيون الاحرار وابسته به جريان صدر در پارلمان عراق، از آمريكا خواست تا به قراردادهای تسلیحاتی خود با عراق پايبند باشد؛ زیرا در غیر این صورت دولت این کشور گزینه های دیگری را در پیش خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»،  "حاكم الزاملي" اظهار داشت: عراق توافقنامه ها و قراردادهايي با آمريكا دارد و گمان مي رفت كه به تعهدات خود به دولت مركزي عراق پايبند باشد.

وي در مصاحبه با شبکه عراقی "سومریه نیوز"، از آمريكا خواست تا به توافقنامه های راهبردی دو کشور پايبند بوده و پول هاي پرداخت شده عراق براي دريافت سلاح و مهمات را پس دهد؛ يا اين سلاح و مهمات را تحويل عراق بدهد.

الزاملي تصريح كرد: آمريكا آمادگي خود را براي مسلح كردن منطقه كردستان عراق اعلام كرد؛ كه اين امر به معنای نقض منشورها و قوانين بين المللي، و مغاير با توافقنامه چارچوب استراتژيك است.

وي افزود: در صورت كوتاهي و قصور آمريكا در تجهيز عراق به سلاح، دو راه پيش روي دولت عراق است؛ نخست اينكه به دادگاه بين المللي براي بازگرداندن پول قراردادهاي تسليحاتي رجوع كند يا اينكه به كشورهاي ديگر مثل روسيه، چين، فرانسه و ايتاليا براي خريد سلاح متوسل شود.