پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- یکی از فرماندهان گروه تروریستی داعش، از انتقال بیش از صد زن و کودک ربوده شده ایزدی از سنجار به موصل و کشتن تعداد زیادی از مردان این طائفه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، این فرمانده در گفت و گوی تلفنی با شبکه آمریکایی سی ان ان تایید کرد که اعضای داعش بیش از صد زن و کودک  ایزدی را ربودند و آنها را در موصل و تلعفر در راستای فحشای موسوم به جهاد نکاح بین خود تقسیم کرده و یا فروخته اند.

سی ان ان نامی از این فرمانده گروه داعش نبرده است و به نقل از وی افزود که داعش پس از سیطره بر شهر سنجار در استان نینوا شمار زیادی از مردان ایزدی را کشته است.

جمعیت هلال احمر عراق هم روز گذشته از اقدام تروریست های داعش در انتقال زنان ایزیدی و مسیحی به مکانی نامعلوم برای فروش آنها به عنوان کنیز خبر داده بود.

"محمد الخزاعی" از مسئولان هلال احمر عراق گفت: تروریست های داعش بیش از صد زن را در فرودگاه تلعفر ربوده اند.داعشی ها همه مردان را می کشند و زنان و کودکان ایزیدی و مسیحی را به عنوان کنیز و غنایم جنگی می فروشند.

هزاران نفر از اقلیت ایزدی پس از یورش تروریست های دولت اسلامی به شهر محل سکونتشان به کوههای اطراف سنجار فرار کرده اند و در وضعیت بسیار سختی با تشنگی و گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند.

مقام های آمریکایی تعداد این آوارگان را بین 10 تا 20 هزار نفر تخمین می زند و می گویند انتقال آنها از طریق زمین یا هوا هفته ها طول می کشد.

در همین حال 130 نظامی آمریکایی از طریق فرودگاه بین المللی اربیل وارد اقلیم کردستان عراق شدند. مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز تأکید کرد نظامیان آمریکایی که به تازگی به عراق اعزام شده‌اند، قرار نیست وارد نبرد نظامی در این کشور شوند و ماموریت آنها ارزیابی وضعیت و ارائه توصیه های لازم برای حمله هوایی به مواضع داعش است.