به گزارش پارس به نقل از کیهان ؛ اظهارات جنجالی روز دوشنبه رئیس جمهور در جمع سفرا و نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور همچنان خبرساز است. پس از واکنش‌های منفی گسترده و توجیهات عجیب و غریب اطرافیان، این بار روحانی خود به میان آمد تا بلکه بتواند ماجرا را جمع کند. وی با سکوت درباره نشان دادن راه جهنم به منتقدان، گفت منظورش منتقدان و مخالفان نبوده و دولت وی پرچمدار نقد است!
روحانی که صبح چهارشنبه در جلسه هیئت دولت صحبت می‌کرد، گفت: براساس آموزه‌های قرآن، زیربار ظلم و فشار نمی‌رویم و آنهایی که می‌خواهند به انتخاب مردم و منافع ملی به دلایلی پشت کنند باید بدانند که نظام نیز با آنها صریح سخن خواهد گفت.
رئیس جمهور که انگار مردم اظهارات موهن ایشان را فراموش کرده‌اند گفت؛ همیشه باید بهترین واژه‌‌ها را برگزینیم و واژه‌هایمان باید بازدارنده باشد. بر این باور هستیم حتی در برابر تخریب‌کنندگان هم باید از واژه‌های احسن استفاده کرده و بهترین قالب‌‌ها را برگزینیم، اما در عین حال افرادی که بخواهند در مسیر توسعه کشور معضلی بیافرینند، فکر می‌کنم همین موضع‌گیری‌های مقطعی برایشان کافی باشد تا بدانند که از اقدامات آنها مطلع بوده و در مقابل آنها سکوت نخواهیم کرد.
روحانی با اشاره به ضرورت سعه‌صدر لازم در اداره کشور، گفت: گروه و اقلیتی وجود دارند که نه منتقد و نه مخالف دولت هستند و طی ۹ الی ۱۰ ماه گذشته، مشغول کارشکنی و اتهامات ناروا و دروغ‌پراکنی هستند که البته دولت در مقابل آنها هم صبر و تحمل کرده و باز هم این کار را ادامه خواهد داد.
رئیس جمهور بدون معرفی گروه‌های مورد اشاره، گفت: امروز به جایی رسیده‌ایم که برای حفظ منافع ملی و رفع معضلات و توسعه کشور اگر ببینیم، گروه و اقلیتی در گوشه و کنار از اتاق فکر خارج شده و وارد اتاق عملیاتی شده‌اند، باید بدانند که دولت هم از اقدامات آنها آگاه است و هم در این زمینه جملات متناسب با تخریب آنها را بکار خواهد برد.
روحانی اظهار داشت: در یکی دو روز گذشته عده‌ای هیاهو و سر و صدا به راه انداختند به دوستان و اعضای دولت می‌گویم بعضی اوقات باید شرایطی پیش بیاید تا همه هر چه در دل دارند بیرون بریزند و در چنین شرایطی می‌توان رسانه‌ها، یاران ضعیف و قوی، موافقین و مخالفین واقعی را بهتر شناخت.
رئیس جمهور دولت خود را پرچمدار نقد خواند و گفت: دولت نه تنها از انتقادات نمایندگان محترم مجلس و اساتید دانشگاه استقبال می‌کند، بلکه معتقد است همه مردم اعم از زن و مرد، روستایی و شهری باید نقد کند و دولت حتی از انتقادات تند هم استقبال می‌کنند، مخصوصاً اگر جهت‌گیری آن انتقاد دلسوزانه و سازنده باشد. روحانی اظهار داشت: گاهی ممکن است فردی به هر دلیلی با دولت مخالف باشد، یا منافع خود را در این دولت نبیند و یا اساساً افرادی باشند که قواعد بازی را در دنیای سیاست بلد نیستند، آنها هم حق دارند با دولت مخالفت کرده و انتقاد کنند. مگر همه مردم جامعه موظف هستند حامی دولت باشند؟
روحانی در بخش دیگری از اظهارات خود استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را مورد اشاره قرار داد و گفت: مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم مجلس هر جا که در قانون لازم بدانند که سوال و استیضاح بکنند. دولت این را حق قانونی آنها دانسته و به آن احترام می‌گذارد و امیدوار است نتیجه بررسی، اعتماد بیشتر به وزیر علوم باشد.
رئیس جمهور گفت: دکتر فرجی دانا را فردی لایق، دانشمند، تحصیلکرده، مدیر و مدبر و با اخلاق می‌دانم و امروز بیش از آنچه در روز اول از لیاقت‌های او مطلع بودم، در عمل، ویژگی‌های اخلاقی ایشان را بیشتر لمس کردم!