به گزارش پارس به نقل از ایرنا، ˈاورسولا فان درلاینˈ وزیر دفاع آلمان روز سه شنبه پس از ملاقات با همتای انگلیسی خود که با هدف بررسی درخواست مقامات کردستان عراق برای دریافت کمک های نظامی از این کشورها انجام شد، به خبرنگاران گفت:آلمان آماده است تجهیزات نظامی را برای مقابله با داعش به عراق ارسال کند.


وزیر دفاع آلمان از زره پوش های پیشرفته نظامی و دستگاه های ردیاب بمب به عنوان تجهیزات نظامی غیرمرگ آور نام برد که قرار است در چارچوب کمک های نظامی به ارتش این کشور برای مقابله با گروه تروریستی داعش به عراق ارسال شود.

فون درلاین با بیان اینکه تجهیزات نظامی از انبارهای ارتش آلمان برای دولت عراق ارسال خواهد شد،خاطرنشان کرد:درحال حاضر ارسال هیچ سلاحی به عراق برای مقابله با داعش مطرح نیست و درصورت نیاز در آینده درمورد آن باید تصمیم گیری شود.

در همین رابطه، ˈزیگمار گابریلˈوزیر اقتصاد و انرژی و قائم مقام صدراعظم آلمان نیز امروز در دیدار با تعدادی از نمایندگان عراقی های ایزدی مقیم آلمان،از درخواست این افراد برای ایجاد منطقه امن در شمال عراق از سوی ارتش این کشور حمایت کرد.

گابریل در عین حال هرگونه تصمیم درمورد ارسال تسلیحات نظامی به ارتش و یا کردها در شمال عراق را رد کرد و گفت:ممکن است در آینده درصورت افزایش خشونت ها و پیشروی بیشتر تروریست های داعش،درمورد ارسال سلاح هم تصمیم گیری شود.

وی یادآورشد: کشورهای غربی باید این آزادی عمل را داشته باشند تا هر زمان که لازم باشد ارزیابی جدیدی از وضعیت عراق داشته و بتوانند برای جلوگیری از یک نسل کشی از سوی تروریست های داعش تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

گابریل تاکید کرد: آلمان باید این توانایی را داشته باشد تا در چارچوب اتحادیه اروپا اطلاعات دقیقی از منطقه داشته و براساس آن برای ارسال تجهیزات نظامی و سلاح مورد نیاز اقدام کند.

قائم مقام صدراعظم آلمان در این دیدار،گروه تروریستی داعش را به تلاش برای نسل کشی ایزدی های عراق متهم کرد.