به گزارش پارس به نقل از  مهر به نقل از راشا تودی، "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهوری مصر و "ولادیمیر پوتین" همتای روس وی فردا سه شنبه در مسکو دیدار و در خصوص راه های گسترش همکاری های دو جانبه و تحولات اخیر منطقه به ویژه در غزه، عراق و لیبی رایزنی می کنند.

دفتر رئیس جمهوری روسیه با اعلام این مطلب از تماس تلفنی این دو در آستانه سفر السیسی به مسکو و ابراز تمایل دو طرف برای گسترش مناسبات و همکاری های دو جانبه خبر داد. بر این اساس السیسی و پوتین بر لزوم حمایت از مذاکرات برای حل بحران سیاسی در عراق و لیبی تاکید کرده اند.

همچنین رئیس جمهوری روسیه با ابراز نگرانی از اوضاع نوار غزه، تلاش های مصر برای حل مسالمت آمیز اختلافات بین گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی را ستود. هفته گذشته نیز "ویتالی چورکین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل مراتب قدردانی دولت متبوع خود از مصر را به خاطر میانجیگری این کشور برای حل بحران غزه اعلام کرد.

انتظار می رود سفر السیسی به عنوان رئیس دولت مصر به روسیه موجب تقویت و تعمیق روابط این دو کشور شود. این سفر در پی دعوت رسمی پوتین از السیسی پس از پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ماه ژوئن مصر انجام می گیرد.