به گزارش پارس به نقل از تسنیم ؛  نامزد انتخابات ریاست جمهوری پس از دیدار با وزیر خارجه آمریکا گفت با رقیب خود اشرف غنی درباره دولت وحدت ملی توافق کرده است.

 عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد زی در پایان نشست سه جانبه ای با وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای مشترک گفت تیم ما و‌ غنی روی جزییات تشکیل دولت وحدت ملی کار می کند. وی افزود ما به فرایند بازشماری آراء متعهد هستیم و تا پایان این روند با یکدیگر همکاری می کنیم.  وی افزود: جهان تعهدتش را برای پیشرفت افغانستان نشان داده است.

احمد غنی نیز در این کنفرانس خبری گفت ما در مقابل ملت به صورت یکسان مسئول هستیم و اعلامیه مشترک ما نتیجه گفتگوهای ما و بر اساس منافع ملی است. دوران بحث های اختلافی به پایان رسیده است و از فردا تیم های دو طرف برای برنامه های عملی برای تامین رفاه و امنیت مردم وارد همکاری خواهند شد.

وی افزود روندشمارش آراء تا پایان هفته دوم سنبله( شهریور) باید به پایان رسد. غنی تاکید کرد شرایط فعلی جهان اسلام و منطقه موجب آن می شود تا از این شرایط درس بگیریم و در فضای اعتماد با یکدیگر وارد گفتگو شویم.

 هر دو نامزد از تلاش های جان کری تشکر کردند. «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا از شب گذشته  در کابل با کاندیداهای ریاست جمهوری افغانستان برای حل بن‌بست انتخاباتی بوجود آمده در این کشور مشغول رایزنی بود.

جان کری نیز با تمجید و اعلام حمایت از تصمیم دو نامزد انتخاباتی گفت این لحظه‌ای مهم برای گذار در افغانستان است. وی افزود این بزرگترین بازشماری آراء است که تاکنون انجام شده است و بن بست انتخاباتی بر روی زندگی مردم تاثیر منفی گذاشت. وی همچنین خواست تا کارشناسان بیشتری در شمارش آراء شرکت کنند.