به گزارش پارس به نقل از  تسنیم، «عبدالحسیب سید خیلی» فرمانده پلیس ولایت کنر در شرق افغانستان گفت: از ساعت هفت شب گذشته تا هفت صبح امروز جمعه حدود 100 موشک از خاک پاکستان به ولایت کنر پرتاب شده است.
سیدخیلی افزود: موشک‌‌های پرتاب شده از خاک پاکستان به مناطق «دانگام»، «شیگل» و «مرمره» در ولایت کنر اصابت کرده است.
فرمانده پلیس ولایت کنر اظهار داشت: در پی پرتاب موشک‌های پاکستانی یک نفر زخمی و تعدادی از خانواده‌ها منازل خود را ترک کرده‌اند.
پرتاب موشک از خاک پاکستان از چندین ماه به اینطرف به شرق افغانستان افزایش یافته و باوجود انتقادهای مقامات افغان این روند ادامه یافته است.
هفته گذشته «ایمل فیضی»، سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان نیز گفته بود که حملات و درگیری‌های زیر عنوان گروه طالبان در افغانستان را دولت پاکستان طراحی و هدایت می‌کند.
فیضی افزود: دولت پاکستان با مداخله آشکار در خاک افغانستان با مردم این کشور در جنگ است.
وی با انتقاد از عملکرد دولت اسلام‌آباد تصریح کرد که مقامات پاکستانی با پناه ‌دادن رهبران گروه طالبان و دیگر شبه‌نظامیان مسلح بدنبال بی‌ثباتی افغانستان هستند.
با این حال، روز گذشته نیز گزارش‌هایی مبنی بر مداخله مستقیم نظامی پاکستان به خاک افغانستان از سوی ارتش این کشور منتشر شد.
از سوی دیگر، «تسنیم اسلم» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان به خبرنگاران گفته بود که دولت اسلام‌آباد از ورود شبه‌نظامیان از خاک افغانستان به این کشور نگران است و از کابل می‌خواهد که برای مبارزه با این افراد مسلح همکاری کند.
همچنین وزارت امور خارجه پاکستان نیز با احضار کاردار سفارت افغانستان در اسلام‌آباد، مراتب اعتراض خود را رسما به دولت کابل اعلام کرد.
در سال‌های اخیر درگیری‌های لفظی مقامات افغانستان و پاکستان با فراز و فرودهایی همراه بوده اما در 2 هفته اخیر افزایش یافته است.