پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- ده‌ها نفراز ساکنان استان ذی قار درجنوب عراق با برگزاری تظاهرات، حمایت خود را از انتخاب نوری مالکی به عنوان نخست وزیر عراق برای بار سوم اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس» به نقل از سومريه نيوز، ده ها نفر از اهالی استان ذی قار و بزرگان قبایل مختلف در این استان امروز روز پنجشنبه با حرکت از مقابل شهرداری ناصریه به سمت میدان الحبوبی در مرکز ناصریه، تاکید کردند که شرایط امنیتی کنونی درعراق مستلزم ماندن مالکی در سمت نخست وزیری است، به ویژه اینکه عراق با نبردی سخت با دشمنانش روبرو است.

تظاهرکنندگان با اشاره به پیروزی نسبی حزب مالکی، ابقای وی در نخست وزیری برای بار سوم را حق قانونی او برشمردند که نمی توان آن را نادیده گرفت.

در شهر میسان نیز صدها نفر از اعضای بسیج مردمی، دیروز با برگزاری تظاهرات، برای بار سوم حمایت خود را از نخست وزیری مالکی اعلام کردند.

فراکسیون پارلمانی بدر امروز اعلام کرد که وضعیت در داخل ائتلاف ملی برای توافق درخصوص نامزد نخست وزیری به علت وجود اختلافات درخصوص نامزدی نوری مالکی پیچیده است.

این فراکسیون در عین حال اعلام کرد که ائتلاف دولت قانون (ائتلاف مالکی) که فراکسیون بدر زیرمجموعه آن است، منسجم است و خبرهای منتشر شده درخصوص مخالفت 70 نماینده آن با نخست وزیری مالکی برای دور سوم، گزارش های مطبوعاتی است.

جریان اصلاحات به رهبری ابراهیم الجعفری امروز اعلام کرد که رهبر این گروه، آماده است درصورت درخواست، سمت نخست وزیری آینده عراق را بپذیرد.

جریان اصلاحات درحالی که اعلام کرد که ائتلاف ملی در قطعی کردن نامزد خود برای نخست وزیری قبل از پایان مهلت قانونی آن جدی است، تاکید کرد که منتظر تصمیم " فؤاد معصوم" رییس جمهوری عراق برای مکلف کردن وی به طور رسمی برای تشکیل کابینه به عنوان نخست وزیر است.

ائتلاف المواطن دیروز اعلام کرد که فؤاد معصوم رییس جمهوری عراق، مهلت قانونی برای مامور کردن نخست وزیر را روز دوشنبه آتی مشخص کرده است.

این ائتلاف درحالی که اعلام کرد 70 عضو ائتلاف دولت قانون مخالفت خود را با انتخاب مالکی برای دور سوم به اطلاع وی رسانده اند، تاکید کرد که درحال حاضر اسامی شخصیت های مهمی برای تصدی پست نخست وزیری مطرح است.

نوری مالکی نخست وزیر عراق دیروز پارلمان را وادار کرد که نامزد بزرگ ترین فراکسیون پارلمان را در جلسه ای که قرار بود امروز برگزارشود، برای تشکیل کابینه آتی ملکف کند.