پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- استعفای وزیر مسلمان کابینه انگلستان به خاطر سیاست‌های کشورش در قبال غزه، در مطبوعات این کشور بازتاب گسترده‌ای یافت و گاردین، این استعفا را موحب بروز بی ثباتی در کابینه انگلستان دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، روزنامه "گاردین" انگلستان به نقل از "اد دافی" وزیر انرژی این کشور نوشت: نیازی نبود "سعیده وارسی" وزیر مشاور در امور خارجه، در اعتراض به سیاست ائتلاف دولتی درباره غزه استعفا دهد چون حزب دموکرات های آزادی خواه که در ائتلاف شرکت کرد در نبرد در داخل دولت درباره این موضوع پیروز می شد.

دافی افزود: پیش بینی می شد دولت به زودی اقدامی درباره توقف صدور مجوز سلاح که امکان داشت از آن در غزه استفاده شود، انجام دهد.

نیک کلیج معاون نخست وزیر نیز گفت: پیش بینی می کنم که دولت اقدامی سریع در این زمینه انجام دهد.

روزنامه گاردین خاطرنشان کرد: این مساله چه بسا اهمیتی سمبلیک و انعکاس واکنش به دیدگاه دولت درباره نقض شروط مجوز از سوی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

دافی با ستایش موضع قوی وارسی، وزیر مسلمان کابینه انگلستان افزود: البته وارسی باید می ماند و به کسانی که خواستار موضع گیری قوی تر هستند، کمک می کرد. وی عملیات نظامی اسراییل در غزه را مجازات گروهی مردم غزه دانسته است.

از سوی دیگر، گاردین نوشت: خطر اختلاف و هرج و مرج در سیاست لندن نسبت به حمله اسراییل به غزه پس از استعفای وارسی وجود دارد چون رفتن وی باعث افزاش تنش در ائتلاف دولت انگلستان نسبت به غزه شده است.

کلیج نیز توقف صدور مجوز صادرات سلاح به اسراییل را خواستار شد و تل آویو را به نقض شروط این نوع مجوز متهم کرد.