به گزارش پارس روزنامه کیهان نوشت ؛ پایگاه خبری تحلیلی آمریکایی موسوم به لوبلاگ در تبیین تحلیل فوق، دسترسی به توافق هسته‌ای میان ایران و غرب را دور از انتظار توصیف کرد و نوشت: دولت آمریکا می‌گوید مصمم است از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ممانعت به عمل آورد. در این میان می‌تواند دو منطق وجود داشته باشد. نخست؛ ایران مصمم به دستیابی به سلاح هسته‌ای است و هرچه زودتر باید مانع تولید مواد مورد نیاز برای ساخت سلاح هسته‌ای در این کشور شد. دوم، ایران نمی‌خواهد سلاح هسته‌ای تولید کند و می‌توان برای همیشه نیز امکان دستیابی به سلاح هسته‌ای را برای ایران از بین برد.
لوبلاگ تصریح کرد: اگر منطق غرب براساس تصور نخست باشد، جایی برای مذاکره با ایران وجود ندارد زیرا ایران از سال 2003 نشان داده که به دنبال دست کشیدن از فعالیت‌های هسته‌ای خود نیست. به این ترتیب آمریکا و اروپا باید حضوری 100 ساله در ایران داشته باشند که مطمئن شوند ایران همه تأسیسات هسته‌ای‌اش را از بین برده است اما اگر مبنای منطق غرب تصور دوم باشد، آنگاه سیاست منطقی این است که با ایران مذاکره کنیم تا شانس هسته‌ای شدن ایران را به حداقل برسانیم. این به معنی افزایش نظارت‌ها بر برنامه‌های هسته‌ای ایران و محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای این کشور است.
شواهدی که تا امروز در دسترس است نشان می‌دهد که آمریکا و اروپا تصور دوم را مبنای منطق خود قرار داده‌اند اما نتایجی که به دنبال آن هستند بین اهداف ناشی از فرضیه اول و دوم در نوسان است. آنها می‌خواهند ایران تعداد سانتریفیوژهای خود را کاهش دهد و به دنبال توسعه سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر هم نباشد. نتیجه‌ای که می‌توان آن را نتیجه هیبریدی نامید.
لوبلاگ با اشاره به باج‌خواهی غرب نوشت: آنها می‌خواهند تأسیسات هسته‌ای ایران به طور کامل برچیده شود. از سوی دیگر دولت ایران نیز ترجیح می‌دهد مذاکرات هسته‌ای به شکست برسد تا اینکه خود را به یک خودکشی سیاسی متعهد کند. در چنین شرایطی آنچه لازم است بازبینی منطق آمریکا و اروپا در مورد ایران است. معاهده‌های بین‌المللی و پیمان منع اشاعه هسته‌ای و پروتکل الحاقی دست آژانس را برای تأیید ماهیت صلح‌آمیز این برنامه‌ها باز می‌کنند.
لوبلاگ نوشت: مردم آمریکا نشان دادند که در پرونده سوریه به شدت مخالف درگیر شدن آمریکا در جنگی دیگر هستند و مقامات کاخ سفید نیز باید این نکته را درک کنند.