به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت‌الاسلام اژه‌ای در ادامه شصت و ششمین نشست خبری قوه قضاییه در مورد پرونده احمدی‌نژاد اظهارداشت: در خصوص ایشان دادگاه هنوز به مرحله نهایی نرسیده است.


سخنگوی قوه قضاییه در مورد معاون اول رئیس جمهور سابق و پرونده اتهامی وی نیز گفت: هنوز حکم صادر نشده اما دادگاه و جلسات به پایان رسیده است.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد اخبار منتشر شده از داخل دادگاه غیرعلنی م-هـ گفت: اگر از داخل دادگاه چیزی منتشر شده باشد خلاف است اما اگر درباره کیفرخواست خوانده شده چیزی گفته شده باشد حق انتشار را نداشته‌اند.

دادستان کل کشور در پاسخ به سئوالی در مورد قانون مجازات اسلامی در مورد دیه زن و مرد و دیه دختران شین‌آبادی گفت: دیه برابر نیست، در مورد دیه دختران شین آبادی مدارک را اعلام کنید تا ما رسیدگی کنیم.

حجت‌الاسلام اژه‌ای در پاسخ به سئوال دیگری در مورد پرونده هاشمی و اینکه چند نفر قرار است بازداشت شوند، گفت: نمی‌دانم منظورتان چیست اما یکسری از افراد که قبل از ایشان دستگیر شده‌اند محاکمه شده‌اند و تعدادی هم که همزمان دستگیر شده‌اند محاکمه می‌شوند اما در این کیفرخواست متهم فقط مهدی است.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در مورد حمله خانواده متوفیان در یک بیمارستان به پزشک معالج و از بین رفتن بینایی پزشک، گفت: اینگونه نیست که ما در هر بیمارستانی نماینده داشته باشیم و چنین تصمیمی نداریم.

دادستان کل کشور در این مورد افزود: پرونده 2 جور تشکیل می‌شود اگر پزشک تخلف داشته باشد در دستگاه نظام پزشکی رسیدگی می‌شود اما اگر جرمی انجام دهد بواسطه شکایت رسیدگی می‌شود اما چنین تصمیمی نداریم که در هر بیمارستان نماینده داشته باشیم تا افراد شکایت کنند.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: در مورد بحث معوقات بانکی، بانک مرکزی اظهار داشته که عزم جدی دارد و ما امیدواریم که این عزم جدی عملیاتی شود و این موارد تکرار نشود.

حجت‌الاسلام اژه‌ای ادامه داد: ما تا پایان 93 قضایا را رصد می‌کنیم تا ببینیم معوقات زیاد نشده باشد و اگر عزم جدی وجود داشته باشد قوه قضاییه کمک می‌کند تا موارد قبلی و معوقات وصول شود.