به گزارش پارس به نقل از فارس، پایگاه کانترپانچ در تحلیلی سران آمریکا، رژیم صهیونیستی، اوکراین، گروه تکفیری داعش و ژاپن را محرکان اصلی عمده جنایات موجود در قرن بیست‌و‌یکم خوانده است. به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی کانترپانچ به بهانه جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی به ریشه‌یابی عمده حوادث جاری در عرصه بین‌الملل در قرن بیست‌و‌یکم پرداخته است. در این گزارش ۵ شخصیت از رهبران جهان متولیان اصلی اشاعه خشونت در جهان معرفی شده‌اند.

در این گزارش آمده است: «بغدادی»، «اوباما»، «نتانیاهو»، «پروشنکو» و «شینزوآبه». این پنج نفر مهم‌ترین محرکان به راه انداختن موج کشتار و خون‌ریزی در گوشه‌و‌کنار جهان می‌باشند. بیانیه‌های آنها، تصمیمات اجرایی این افراد و عملیات‌های نظامی که با دستور مستقیم این افراد انجام می‌شود، می‌تواند بر زندگی هر انسانی بر روی کره زمین تاثیر بگذارد.

اگر شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن می‌توانست، دستور تولید سلاح هسته‌ای در ژاپن را صادر می‌کرد و به خرید تسلیحات نظامی بیشتر از آمریکا می‌پرداخت. دلیلی که انگیزه ژاپن برای تجهیز نظامی را تقویت می‌کند، افزایش قدرت چین و صعود آن به سطح قدرت جهانی است. وی همچنین اصلاح قانون‌اساسی ژاپن برای اضافه کردن امکان مبادرت به عملیات نظامی توسط ارتش ژاپن در ورای مرزها و گشودن مسیر عملیات پیشگیرانه نظامی را مدنظر دارد. سربازان ژاپنی پیش از این و در «نانجینگ» هزاران کودک و زن چینی را قتل‌عام کرده بودند.

در حال حاضر نوع دیگری از واقعه نانجینگ در نوار غزه به پا شده و رژیم صهیونیستی در حال قتل‌عام زنان و کودک بی‌دفاع فلسطینی است. سربازان فلسطینی با استفاده از تجهیزات نظامی آمریکایی از جمله پهبادهای ساخته شده در این کشور به روی مردم غزه آتش گشوده‌اند. بنظر می‌رسد اوباما و سایر مقامات آمریکایی تلاش رژیم صهیونیستی در نابود کردن ملت فلسطین و تسخیر گوشه گوشه سرزمین آنها را تایید می‌کنند. در کنار حمایت از این قتل‌عام، آمریکا از کودتا در مصر و اوکراین نیز حمایت کرده است. کنگره آمریکا نیز به‌نوبه خود حمایت تام و تمام از رژیم اسرائیل و اقدامات آن را نشان داده است.

جنگ واقعی کی به وقوع خواهد پیوست؟
اوباما در حال بررسی جنگ با روسیه در شرق اوکراین است. در کنار آن وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های اقتصادی گسترده‌ای به روسیه تحمیل کرده است. اوباما رسما اعلام کرده است که عده‌ای از مشاوران نظامی آمریکا برای کمک به ارتش اوکراین به این کشور منتقل خواهند شد. اما هم‌اکنون نظامیان آمریکایی برای مداخله بشردوستانه در خاک اوکراین حضور دارند و این بدان معنیست که سی.آی.ای عملیات‌های شبه‌نظامی خود را برای تحت نظر گرفتن روسیه به‌راه انداخته است. «پترو پروشنکو» رئیس جمهور فعلی اوکراین به مثابه عروسک خیمه شب‌بازی در دست آمریکا قرار دارد و به نظامیان آن اجازه می‌دهد در مرز روسیه عملیات نظامی به‌راه بیندازند.

سقوط هواپیمای مسافربری مالزیایی بهانه لازم را به دست غرب و آمریکا داد تا چهره‌ای اهریمنی از روسیه ارائه دهند و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را مسئول این حادثه بنامند. آمریکا از این‌که روسیه پیش از آن‌که آمریکا بتواند اقفدامی انجام دهد بر کریمه مسلط شد، بشدت خشمگین است. تسلط روسیه بر کریمه می‌تواند بستر لازم برای پیوند روسیه، اتحادیه اروپا و چین از طریق راه‌های ریلی و خطوط لوله را افزایش دهد. مردم کریمه نیز خود خواهان پیوستن به روسیه بودند.

خلافت اسلامی که هم‌اکنون گروه تکفیری داعش به رهبری ابوبکر البغدادی مدعی پایه‌گذاری آن شده است سازمانی به‌شدت ظالم و در عین حال هوشمند است.

گروه داعش باید به‌دقت مورد بررسی قرار بگیرد. وجود آن ناشی از دلایل بسیاری است. آشکارترین دلیل را می‌توان حمایت آمریکا از سقوط دولت بشار اسد خواند. آمریکا تلاش کرد به مخالفان دولت سوریه از جمله شورشیان القاعده کمک کند تا با ارتش سوریه به مقابله برخیزند. بودجه عربستان سعودی نیز برای مسلح کردن این گروه‌ها مورد استفاده قرار گرفت. جنگ داخلی و منازعه شیعه و سنی در سوریه، عراق، بحرین و یمن نیز یکی دیگر از علل به‌وجود آمدن داعش بود. اشغال عراق توسط آمریکا و ایجاد بی‌ثباتی در خاورمیانه نیز مزید بر علت شد تا گروهی همچون داعش بتواند از فرصت استفاده کرده و بستر لازم را در خاورمیانه به‌دست آورند.

بغدادی را می‌توان در صدر لیست نوابغ رهبران عرب جای داد. رهبران ثروتمند عربستان، اردن، سوریه و مصر برای اشتغال جوانان خود و تهیه مسکن و خوراک آنها تلاش کمی داشته‌اند. بنا بر گزارش العالم در حال حاضر نرخ بیکاری جوانان در جوامع عرب به ۲۳درصد رسیده است. بعلاوه عملیات‌های نظامی آمریکا در منطقه، میلیون‌ها نفر را آواره ومجبور به مهاجرت غیرقانونی به کشورهای مجاور کرده است.

گروه داعش این مسئله را به‌خوبی درک کرده است. بیانیه‌ها و اقدامات آنها حاکی از انزجار از دورویی و بی‌تفاوتی سران عرب است. به همین دلیل آنها سعی می‌کنند نیروهای مختلفی را در پشت خود جمع کنند. آنها برای حمله به آمریکا، اسرائیل، اروپا و پاینتخت کشورهای عربی در حال برنامه‌ریزی می‌باشند. مبارزان داعشی هم‌اکنون به اقساء نقاط جهان سفر می‌کنند تا دشمنان خود را شناسایی کنند.

رهبران داعش به خوبی از نتایج عملیات‌های ظامی آمریکا در خاورمیانه خبر دارند؛ نتیجه این عملیات‌ها میلیون‌ها انسان آواره و بی‌خانمان است که پتانسیل خوبی برای جذب شدن به سوی داعش دارند. آنها با ارائه سوال‌های چالاش برانگیز مخاطبان خود را ترغیب به پیوستن به گروه داعش میکنند. «دولت شما برای شما چکار کرده است؟» «رهبران جهان اسلام برای فقرا، بیکاران و آوارگان چه کرده‌اند؟» آنها اعلام می‌کنند: اگر چشم‌اندازی برای تحصیل، برای کار و امیدی به آینده ندارید، به ما بپیوندید تا با هم بجنگبم و این نیروهای ظالم را نابود کنیم.

اولین دهه قرن بیست‌و‌یکم همانگونه که توسط سیساتمداران و اقتصاددانان پیش‌بینی شده بود آغاز عصر نوینی از سرمایه‌داری، قدرت یافتن تکنولوژی و اعتقاد به اعتبار سیستم مالی مورد حمایت ْآمریکا بود. برخی از دانشمندان علوم اجتماعی پیش‌تر گفته بودند که جنگ‌های قرن بیستم در همین دوره خلاصه شده و به قرن بیست‌و‌یکم راه نخواهند یافت . اما امروزه می‌بینیم که این ادعا درست نیست.

به نظر می‌رسد انسانیت رو به قهقرا می‌رود. جنگ‌جهانی اول ۱۰۰ سال پیش در ماه اگوست آغاز شد، از پایان جنگ جهانی دوم تنها ۷۰ سال می‌گذرد. تاثیرات این دو جنگ و جنگ سرد بر زندگی انسان‌های عصر حاضر مشهود است. به‌طور مثال هنوز دکترین کارتر برای حفاظت از منافع آمریکا در خلیج‌فارس کاربرد دارد. بنابراین می‌توانیم ادعا کنیم که جنگ‌های امروز نیز بر نسل آینده و زندگی آنها تاثیر خواهد داشت و این مسئولیت رهبران جنگ‌پرست جهانی را بیش‌تر می‌کند.