به گزارش پارس به نقل از کیهان ؛ دومینیک دوویلپن با انتشار بیانیه‌ای در روزنامه فیگارو با اعتراض به سکوت فرانسوا اولاند در قبال جنایات اسرائیل نوشت: رئيس‌جمهور فرانسه نباید تسلیم جنگ شود بلکه باید همراه با جامعه جهانی برای تحمیل کردن شرایط مطلوب، اسرائيل را تحت فشار بگذارند.
وزیر خارجه سابق فرانسه از بلند کردن صدای اعتراض علیه قتل‌عام مردم غزه دفاع می‌کند و می‌نویسد: امروزه پاسخ‌گویی به ندای وجدان، برای فرانسه یک وظیفه محسوب می‌شود.
پن می‌افزاید: زمان آن فرا رسیده است که فرانسه بن‌بستی را که سیاست‌های دنباله‌روانه به‌وجود آورده‌اند دریابد و دست از حمایت از سیاست‌های زورگویانه بردارد و دروغ‌پردازی‌ها را افشا کند.
صدای فرانسه، همان که ژنرال دوگل در فردای جنگ شش روزه بر زبان آورد، همان که ژاک‌شیراک در دومین عملیات انتفاضه اعلام کرد، اینک خاموش شده است.
دوویلپن می‌پرسد: چگونه باید درک کرد که فرانسه درست همان زمان که عامدانه کودکان را به قتل می‌رسانند، طرفین را به «خویشتن‌داری» دعوت می‌کند؟ چگونه می‌توان به سیاستی توسل جست که در آن اولین واکنش رئيس‌جمهوری فرانسه حمایت بی‌قید و شرط از امنیت اسرائیل باشد؟
وزیر خارجه سابق فرانسه در ادامه به راه‌حل «واقعی» پیشنهادی رجوع می‌دهد که از یکسو توسل به تحریم‌های جدی علیه اسرائيل برای وادار کردن این کشور به پذیرفتن مذاکرات صلح است و از طرف دیگر باید از دادگاه بین‌المللی یاری گرفت تا از ارتکاب این جنایات روزمره جلوگیری کرد.