به گزارش پارس به نقل از ایسنا ، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در پاسخ به پرسشی درباره ضرورت شفاف‌سازی عملکرد دولت گذشته، گفت: بحث در مورد این تخلفات صورت گرفته و مطرح شده است. اما دولت بنای ماجراجویی، کالبدشکافی و انتقام‌گیری ندارد و اگر می‌خواست چنین رویکردی داشته باشد، باید از همان ابتدا مواضع تندی را اتخاذ می‌کرد.

وی ادامه داد: به هر ترتیب در مسیر بهبود مدیریت کشور مشکلاتی مطرح است. به مورد مورد بحث‌ها و پرونده‌ها رسیدگی می‌شود. با این حال تصمیم دولت، اصلاح است.

پورمحمدی با اشاره به پرونده مربوط به بورسیه‌های غیرقانونی در وزارت علم دولت قبل نیز گفت:‌ در مورد بورسیه‌های انجام شده در دولت گذشته سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی گزارشاتی را تهیه کردند. وزارت علوم و بهداشت نیز در حال تکمیل بررسی‌های خود هستند. در این بین حقوق مکتسبه‌ای ایجاد شده و به خاطر همین باید دقت کرد. همه این پرونده‌ها و موارد در یک سطح نیست و باید دسته‌بندی شود و نباید همه را به یک چوب راند و لازم است تا حقوق کسی ضایع نشود.

وی همچنین درباره نیم میلیون استخدامی که در دولت گذشته انجام شده است، اظهار کرد:‌ به هر ترتیب این استخدام هم‌اکنون بخش بزرگی از بدنه دولت را تشکیل می‌دهد ولی با مراقبت و با بررسی اینکه عده‌ای از شهروندان آسیب نبینند این موضوع مورد نظر قرار می‌گیرد.

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه "بنای این دولت بر این است که تخلف ایجاد نشود"، افزود:‌ آقای رئیس‌جمهور از همان روزهای اول نسبت به بحث فساد و عدم رعایت قانون و تخلف تاکیدات فراوانی داشتند و مرتب به همه اعضای دولت این موضوع را تذکر می‌دادند که "نسبت به رعایت سلامت و پرهیز از فساد جدی هستم و از آن کوتاه نمی‌آیم".

پورمحمدی اضافه کرد: دولت از روزهای نخست در بحث سلامت اداری و مبارزه با فساد کارنامه بسیار مثبتی را دارد و بنده به عنوان کسی که با جزئیات این مسائل آشنا هستم، کارکرد دولت را موفق می‌دانم و شاهد هستم که دولت نسبت به بسیاری از بسترهای تولید فساد توجه دارد و تلاش می‌کند که این میکروب و ویروس منتشر نشود.

وی همچنین در راستای شفاف‌سازی، به گسترش فعالیت‌های الکترونیکی دولت برای جلوگیری از فساد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در نظام مالیاتی کشور و پاسخ و دریافت اظهارنامه‌ها 90 درصد الکترونیکی انجام شده و همچنین از ابتدای سال 93 در پنج گمرک سامانه الکترونیکی شکل گرفته، راندمان‌ها افزایش پیدا کرده، بطوریکه در گمرک به دلیل جلوگیری از مبادی فساد و پنهان‌کاری، چهار برابر درآمد در این بخش افزایش پیدا کرده است.

وزیر دادگستری در ادامه با بیان اینکه "دولت از هیچ‌کدام از پرونده‌های فساد عبور نکرده است"، در عین حال بار دیگر خاطرنشان کرد: این دولت به فکر ماجراجویی و انتقام‌گیری نیست و اگر یک ریال از پول بیت‌المال به ناحق در اختیار برخی قرار گرفته است دولت از این موضوع نگذشته است و در این رابطه در دستگاه‌ها در بهترین شرایط همکاری هستیم.

پورمحمدی افزود: واقعیت این است که پرونده فساد بسیار پیچیده است و به سرعت حل نمی‌شود. در موضوع بابک زنجانی و بحث هشت هزار میلیارد تومان شاهد هستیم که متأسفانه هنوز همکاری نمی‌کند و معلوم نیست که بخشی از دارایی‌ها که پول بیت‌المال است و باید به خزانه وارد شود کجاست و ما در آن مانده‌ایم.