به گزارش پارس ، وزیر امور خارجه انگلیس شامگاه دوشنبه (۱۴ ژوئیه، ۲۳ تیر) در صفحه شخصی خود در توئیتر ضمن اعلام این خبر نوشت در نظر دارد به عنوان رئیس مجلس عوام انگلیس فعالیت کند.
 
استعفای وزیر خارجه انگلیس در راستای اقدامات دیوید کامرون نخست وزیر دولت محافظه کار انگلیس برای ترمیم کابینه این کشور صورت گرفته است.
 
هیگ در پیام توئیتر خود نوشت: «همزمان با برگزاری انتخابات سراسری سال آینده (۲۰۱۵ میلادی) ، خدمت من در مجلس عوام انگلیس به ۲۶ سال خواهد رسید و از زمانی که برای نخستین بار به کابینه پیوستم ۲۰ سال خواهد گذشت.»
 
وی افزود: «در دولت بین تجربه از یک سو و نیاز به نوسازی از سوی دیگر نوعی توازن وجود دارد و من تابستان سال گذشته به نخست وزیر اطلاع دادم نامزد انتخابات سراسری آینده نخواهم بود.»
 
هیگ تصریح کرد: «از این رو از سمت وزارت امور خارجه کنار می‌روم تا همه تلاش خود را بر حمایت از دولت در پارلمان و پیروزی محافظه کاران در انتخابات سراسری متمرکز کنم.»
 
هیگ گفته است تصمیم ندارد در انتخابات سال آینده پارلمان انگلیس شرکت کند و از مجلس عوام نیز در آن زمان کناره خواهد گرفت.
 
وی تصریح کرد: از ماه می ۲۰۱۵، پس از حضوری طولانی در عرصه سیاست، می‌خواهم سراغ چیزهای دیگری بروم که همواره خواسته‌ام.
 
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، دیوید کامرون در نظر دارد روز سه شنبه روند ترمیم کابینه را به اتمام رساند و علاوه بر جوان‌گرایی، سهم بیشتری برای زنان در کابینه قائل شود.
 
به گفته نخست‌وزیر انگلیس، هیگ همچنان در کابینه به عنوان دستیار اول نخست‌وزیر باقی می‌ماند.
 
دفتر کامرون اعلام کرده است هیگ تا زمان کناره‌گیری از پارلمان در سال ۲۰۱۵ جانشین اندرو لنسلی (Andrew Lansley) ریاست مجلس عوام این کشور خواهد بود.
 
روزنامه گاردین نیز در گزارش خود فیلیپ هاموند را اصلی‌ترین گزینه برای تصدی سمت وزارت امور خارجه انگلیس عنوان کرده است.
 
ویلیام جفرسون هیگ متولد ۲۶ مارس ۱۹۶۱ و از اعضای حزب محافظه‌کار است. وی در سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ رهبری این حزب را برعهده داشت.