پايگاه خبري تحليلي «پارس»- با ارايه پيش نويس يكي از اعضا تعدادي از مسوولين رسانه هاي اصلي اصولگرا به يك جمع بندي پنج ماده اي در مورد پرونده هسته اي كشورمان رسيده اند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، اين جلسه كه پيش از آغاز ماه مبارك رمضان برگزار شد تعدادي از مسوولين رسانه هاي اصلي اصولگرا گرد هم آمده و با پيش نويسي كه از فرايند مذاكرات و جمع بندي مباحث موافقين و مخالفين ارايه شده بود به بحث پيرامون پرونده هسته اي كشورمان و مذاكرات پرداختند.

بر اساس جمع بندي جلسه مسوولين رسانه هاي اصولگرا، مناسب است در پنج مورد زير دقت هاي لازم در نقد مذاكرات و پرونده هسته اي رعايت شود:

اول- اصل مذاکرات نباید زیر سوال برود و این مذاکرات موردنظر مجموعه نظام و اركان مختلف آن است.

دوم- نباید القاء شود که در داخل مجموعه حاكميت، دولت و قواي سه گانه برخی موافق و برخی مخالف مذاکره هستند و اگر منتقدين جدي و مخالفيني نيز وجود دارند نبايد منتسب به اركان نظام شوند.

سوم- مذاکره کنندگان نباید تخریب شوند و هرگونه تخریب و توهین نسبت به آنها اشتباه است. مذاکره کنندگان پرونده هسته اي كشورمان علاوه بر تامين حقوق هسته اي به گونه اي رفتار خواهند كرد كه محافظ آرمانها و ماهيت انقلاب نيز هستند.

چهارم- اگر رسانه اي از اصولگرايان نقدي نسبت به مذاكرات دارد بهتر است جهت نقد خود را به سمت آمريكا و نظام سلطه ببرد و اگر در داخل هم نقد جدي وجود دارد(كه حتما هست)، بايستي منطقي، مستدل و مستند باشد. در واقع، اولويت اول نقد و مخالفت با زياده خواهي هاي نظام سلطه است. 

پنجم- بايستي آمريكايي ها متوجه شوند شکست مذاکرات به دليل عدم تعدیل دیدگاه های آنهاست.
 
به گزارش «پارس»، در نهايت جمع بندي پنج ماده اي مورد توافق همه اعضا قرار گرفت كه مقرر شد به ساير رسانه هاي جبهه انقلاب اسلامي نيز اين پنج مطلب ارايه و از آنان درخواست شود نسبت به رعايت آن اقدام نمايند.

در انتقال اين مطلب، صرفا دو هفته نامه و يكي از سايت هاي خبري واكنش منفي نشان داده بود كه هفته گذشته اين سايت خبري نيز از پذيرش اين موضوع خبر داد هنوز از واكنش آن دو نشريه ديگر اطلاعي دردسترس نيست.