به گزارش پارس ، محمد اسماعیلی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به خبر رسانه‌های غربی مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور ایران در حال بررسی معرفی «محمد نهاوندیان» رئیس دفتر خود، به عنوان نماینده جدید ایران در سازمان ملل است، اظهار داشت: آمریکا حق ندارد به ما بگوید که نماینده خود را در سازمان ملل تغییر بدهید.

وی ادامه داد: آمریکا از اینکه مقرّ سازمان ملل در آنجا قرار گرفته است، سوء استفاده می‌کند و متأسفانه از این موارد به‌وفور در نوع برخوردهای آمریکایی‌ها در ارتباط با کشورهای مختلف مشاهده شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: آمریکایی‌ها دخالت‌های بی‌ربطی را در کارهای سازمان ملل دارند که یک نمونه آن این است که نماینده جمهوری اسلامی ایران برای سازمان ملل معرفی شده است ولی از پذیرش آن طفره می‌روند و از نظر قوانین بین‌الملل چنین حقی را نیز ندارند ولی متأسفانه همیشه این زورگویی‌ها بوده و ادامه دارد.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه سازمان ملل متحد باید از آمریکا و دولت‌های غربی مستقل باشد، گفت: اگر این روند دخالت‌ها در سازمان ملل متحد ادامه داشته باشد باید برای مقرّ سازمان ملل در آینده فکر اساسی کرد، چراکه نمی‌شود قدرت و دولتی از این سازمان به‌نفع خود سوء استفاده کند و هرآنچه خودش تشخیص می‌دهد انجام دهد.

وی با بیان اینکه قوانین بین‌المللی چارچوبی دارد که همه کشورها موظفند براساس آن قوانین عمل کنند، تصریح کرد: متأسفانه آمریکایی‌ها عملکرد خوبی در این زمینه نداشته‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص معرفی نهاوندیان به عنوان نماینده جدید ایران در سازمان ملل متحد اظهار داشت: هنوز در این زمینه تصمیم گیری نشده است و باید دید که دولت چگونه با این موضوع می‌خواهد برخورد کند و ما اعتقاد داریم که دولت باید بایستد و در معرفی آقای ابوطالبی مصرّ باشد چراکه اگر بخواهد موضع خود را تغییر دهد و بخواهد فرد دیگری را به عنوان نماینده خود در سازمان ملل معرفی کند، ما مخالفت می‌کنیم.

اسماعیلی با بیان "ما با این موضوع مخالف هستیم که فرد دیگری غیر از آقای ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل معرفی شود" تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که ایران نباید در مقابل آمریکایی‌ها تسلیم شود و باید این موضوع از طریق مجامع بین الملل پیگیری شود و آمریکایی‌ها باید متوجه باشند که آنها در ارتباط با سازمان ملل متحد تصمیم‌گیر نیستند و حق چنین چیزی را ندارند.