به گزارش پارس، وی در گفتگو با افکارنیوز گفت: «این برای بار دوم که من برای افطار رهبری دعوت می شدم. در آن روز به من اطلاع دادند که برای افطاری مقام معظم رهبری دعوت شدم.»

زیبا کلام در ادامه صحبت های با انتقاد از همکاران حاضر خود در آن مراسم می گوید: «ای کاش همکاران من که فرصت گرانبهای صحبت کردن در مقابل ایشان را پیدا کرده بودند، شعارها، حرف های تملق آمیز و ذهنیات را کنار می گذاشتند و به خاطر کشور، دانشگاه و مملکت مقداری مسائل حقیقی، واقعی جامعه را مطرح می کردند. آنها باید از این فرصت گران بها استفاده می کردند و به جای مطرح کردن مسائلی که صدا و سیما شبانه روز آنها را پخش می کند، از وضع دانشگاه ها می گفتند و مشکلات و مسائل آموزش عالی را مطرح می کردند. متاسفانه این اتفاق نیفتاد و همکاران من از این فرصت هیچ استفاده ای نکردند.»

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی می افزاید: «در این مراسم یک استاد خانم در دانشکده علوم اجتماعی سخنرانی کردند و بقیه هم اساتید مردی بودند که سخنرانی کردند.»

صادق زیبا کلام در پاسخ به این سوال که با توجه به هجمه هایی که علیه او در رسانه ها وجود داشت، انتظار دعوت شدن به مراسم افطاری رهبری را داشتید؟ گفت: «حقیقتا اصلا انتظار دعوت شدن در این مراسم را نداشتم. من به ۱۸ماه زندان برای اینکه گفته بودم "هسته ای به چه درد می خورد و چه کمکی توانسته است به رشد و توسعه اقتصادی بکند" و ۶ماه نیز برای "دادگاه اختلاس ۳ هزار میلیاردی" (سوال از مسئولان قوه قضاییه که متهمان محکوم به اعدام این پروند جرمشان برای اعدام چیست. اگر کلی گویی ها را کنار بگذاریم، در عمل مه آفرید گناهش چه بود که اعدام شد؟) محکوم شده بودم. فکر نمی کردم در این شرایط از من هم برای این مراسم دعوت کنند و توفیق حضور در محضر مقام معظم رهبری را داشته باشم. نظر آقایان این بود که من هم باشم »

وی بیان می کند: « اولین فکری که پس از دعوت شدن به این مراسم به ذهنم رسید این بود که ای کاش من می توانستم در مقابل مقام معظم رهبری صحبت می کردم و از این فرصت گران بها استفاده می کردم و مقداری مسائل کشور را به استحضار ایشان می رساندم.»