به گزارش پارس،"عدنان محمود " عصر امروز در نشستی در موسسه ندا با عنوان" سیاست های دولت سوریه نوین در قبال فلسطین و رژیم صهیونیستی" در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره آشتی ملی سوریه گفت: آشتی ملی در راس  اولویت های دولت سوریه قرار دارد و در تمامی مناطق این کشور در جریان است.

وی افزود: هم اکنون مردم در مناطق مختلف سوریه همچون"حمص"،کسب و ریف دمشق در حال بازگشت به منازل خود هستند.

سفیر سوریه در تهران افزود: آشتی ملی در چارچوب رویکرد دولت برای بازگردان ثبات و امنیت به مناطق مختلف کشور است و در راس اولویت های دولت این کشور قرار دارد.

عدنان محمود درباره حضور ارتش در مناطق مختلف این کشور گفت: امکان صحبت درباره نسبت پراکندگی ارتش وجود ندارد بلکه تمام مناطق در کنترل ارتش است و ارتش با توجه به قدرت و امکانات خود به هر منطقه ای که بخواهد می رود و هم اکنون شاهد فروپاشی گروههای تروریستی در سوریه هستیم و این گروهها در بین مردم جایگاهی ندارند.

سفیر سوریه در تهران در بخش دیگری از سخنانش در خصوص نقش ترکیه در بحران سوریه نیز گفت: از زمان آغاز بحران سوریه ترکیه از گروههای تروریستی حمایت کرده و تمام امکانات لجستیکی لازم را برای ورود این گروهها به سوریه در اختیار آنها قرار داده استو

وی افزود: دولت اردوغان مسئولیت مستقیم عملیات تروریستی و کشتار در سوریه و خطری که متوجه جهان است را بر عهده دارد. در ترکیه احزاب مخالف مدارک لازم را برای اثبات این امر را در اختیار دارند.

عدنان محمود درباره حملات هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به مواضعی در سوریه تاکید کرد که ارتش حملات اسرائیل را طی چند عملیات پاسخ داده است اما محاسبات راهبردی همواره منافع مردم سوریه و منطقه را در نظر می‌گیرد.