به گزارش  پارس به نقل از فارس، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه نظر قوه قضاییه در مورد تصویب کلیات طرح افزایش نرخ باروری و مجازات حبس برای مداخله‌گران پزشکی در ناباوری گفت: این موضوع هنوز فقط مطرح شده است و تا به مرحله نهایی برسد زمان زیادی صرف خواهد شد و اکنون زود است که در مورد آن اظهارنظر کنیم.
 
وی در مورد انتشار کتابی با عنوان «ایران در گذر روزگاران» که توسط نویسنده‌ای با سابقه فتنه 88 نوشته شده است، پاسخ داد: اطلاعی از این کتاب ندارم، کتاب را ندیده‌ام اما باید به طور کلی گفت اگر زمانی فردی اتهامی داشت از نویسندگی محروم نمی‌شود بلکه باید دید چه مطالبی را نوشته است.
 
اژه‌ای همچنین در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود 3 هزار نفر از افراد دولت قبلی بورسیه غیرمجاز گرفته‌اند، گفت: هنوز قوه قضاییه ورود نکرده و کسانی که مطلع هستند مانند دانشگاه باید آن را بررسی کند و اینکه چگونه بوده هنوز اعلام نشده است. دادستانی ورود نکرده و اگر دانشگاه ورود کند و نظر خود را اعلام کند با توجه به آن ورود خواهیم کرد.
 
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سؤال که سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس اعلام کرده پرونده کسانی که در فوتبال فساد دارند به قوه قضاییه رفته گفت: این پرونده هنوز فرستاده نشده به همین دلیل قوه قضاییه نسبت به شناسایی آنها اقدام نکرده است.
 
وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اظهارنظر رئیس کمیسیون برنامه بودجه مجلس در مورد اینکه پرونده‌های مالی دولت‌های نهم و دهم در قوه قضاییه مسکوت مانده است، گفت: هیچ پرونده‌ای نمی‌آید که مسکوت بماند برخی پرونده‌ها مستندات کافی داشته و زودتر بررسی می‌شوند اما برخی دیگر نیاز به تکمیل مستندات دارند همچنین نحوه رسیدگی به پرونده‌ها ممکن است به همین دلیل متفاوت باشد و پرونده‌ای نیاز به زمان بیشتری داشته باشد.
 
وی همچنین در مورد معوقات بانکی گفت: تعدادی به بانک‌ها مراجعه می‌کنند و در خصوص بدهی‌ها در حال صحبت کردن هستند و برای برخی به توافق رسیده و این بخش خوشحال‌کننده موضوع است اما کماکان عزم جدی برای اینکه بخش‌های بانکی و بانک مرکزی بدهی را وصول کرده و این بدهی تکرار نشود را نمی‌بینم و این بخش ناراحت‌کننده پرداخت معوقات است.