به گزارش پارس به نقل از ایسنا، راهپیمایی اعتراضی و تحصن‌ مهاجن آفریقایی یک چالش بزرگ و جدید برای دولت اسرائیل است که به مهاجران آفریقایی دستور داده چند سال پس از ورود غیرقانونی به سرزمین‌های اشغالی، مشاغل و خانه‌هایشان را ترک کنند و به اردوگاه هولوت بروند.

تصاویر ارسالی و پست شده در توییتر نشان می‌دهد که پلیس اسرائیل، مهاجران را به زور وارد اتوبوس‌هایی می کند. اگرچه دولت تل آویو قول داده که درخواست پناهندگی این مهاجران را بررسی می‌کند اما مهاجران می‌گویند که تاکنون هیچ بررسی در این باره صورت نگرفته است و بازداشت نامحدود در اردوگاه هولوت برای اعمال فشار بیشتر برای خروج داوطلبانه آن‌ها از اسرائیل و رفتن به یک کشور ثالث آفریقایی ادامه دارد. این مهاجران از سازمان ملل خواسته‌اند تا از جانب آن‌ها وارد عمل شود.

پناهجویان آفریقایی که از جانب دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، "نفوذی‌ها" خوانده می شوند به یکی از اصلی‌ترین مسائل حقوق بشری برای دولت وی بدل شده‌اند. پناهجویان آفریقایی که به این اردوگاه رفته‌اند می‌گویند از جانب کارمندان و کارکنان این اردوگاه تحت فشار قرار دارند تا به صورت داوطلبانه اسرائیل را ترک کنند.