به گزارش پارس به نقل از تسنیم محمدمهدی طرزی در تشریح و جزئیات عمل‌های جراحی بینی برخی مسئولان اظهار داشت: در افرادی دولتی کسانی برای عمل جراحی بینی داشتیم که مشکلات تنفسی داشتند، زیرا خیلی مواقع مشکلات تنفسی با یک عمل جراحی ساده انحراف اصلاح نمی‌شود، بلکه باید حتماً قسمت شکستگی روی بینی هم برداشته شود، و این بینی به صورت صحیح اصلاح شود، زیرا امکان دارد بینی تحت عمل جراحی قرار گیرد، ولی چند ماه دیگه مشکل برگردد.


وی ادامه داد: بنابراین متاسفانه وقتی این دو عمل جراحی با یکدیگر انجام می‌شود، اسم زیبایی پیدا می‌کند، ولی زیبایی نیست، در واقع بازسازی است، براین اساس باید حریم‌ها و باید و نباید را در این مقولات حفظ شود.

در این راستا طرزی عضو انجمن جراحان گوش،حلق و بینی ایران با اشاره به اینکه هزینه جراحی بینی در ایران تعرفه ندارد، عنوان کرد: انجام جراحی بینی توسط پزشکان عمومی غیرقانونی و منجر به ابطال پروانه آنان می‌شود، و هزینه جراحی بینی نیز از 700 هزار تا 17 میلیون رسیده است.

طرزی درباره زمان مناسب جراحی بینی خاطرنشان کرد: از زمان بسته شدن صفحه رشد در افراد می‌توان جراحی بینی را انجام داد که در این مساله در دخترها از سن 17 سالگی و در پسرها از سن 18 سالگی مصداق دارد البته در برخی افراد توقف رشد استخوانی کمی عقب‌تر و در سن 19 و 20 سالگی انجام می‌شود که پزشک باید آن را مشخص کند ولی بهترین سن برای جراحی بینی در دخترها 20 تا 25 سالگی و در پسرها 22 تا 27 سالگی است و در حال حاضر نیز بیشتر عمل‌های جراحی بینی در سن 20 تا 22 سالگی رخ می‌دهد. ولی این مساله را نیز باید عنوان کرد دخترها پس از سن بلوغ بیشتر تمایل به انجام عمل جراحی دارند ولی نمی‌توان عمل جراحی بینی را جلو انداخت و باید براساس شاخص‌های بسته شدن صفحه رشد انجام شود.