به گزارش پارس، مهر به نقل از خبرگزاری آلمان نوشت: شب گذشته 4 ناظر سازمان امنیت و همکاری اروپا که از چند هفته پیش در شرق اوکراین به گروگان گرفته شده بودند، آزاد شدند. این گروه که در بین آنها یک شهروند آلمانی نیز حضور دارد، دومین گروه از ناظران اروپایی است که پس از ربوده شدن توسط مخالفان دولت اوکراین از یک هتل در شهر دونتسک آزاد می شود.

بر این اساس دیگر اعضای این گروه از اتباع کشورهای اسپانیا، هلند و روسیه هستند. "فرانک والتر اشتاین مایر" وزیر خارجه آلمان با اعلام خبر آزادی این افراد گفت آنها به مکان امنی منتقل شده اند و حالشان خوب است. وی ضمن تقدیر از نقش مثبت روسیه در آزادی این گروه گفت: من از تمام کسانی که امکان انجام مذاکره با گروگان گیران و آزادی گروگان ها را فراهم کردند تشکر می کنم.

اشتاین مایر با تاکید بر عملکرد خوب سازمان امنیت و همکاری اروپا و گروه های میانجی در این مذاکرات به ویژه نقش روسیه را قابل توجه دانست و افزود: روسیه نیز در این کمیسیون اقدامات خوبی انجام داد و نقش مهمی ایفا کرد. وی ابراز امیدواری کرد ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا تا آخر امروز یکشنبه بتوانند از اوکراین خارج شده و به خانه های خود بازگردند.

دو گروه از ناظران اروپایی در اواخر ماه می توسط شبه نظامیان طرفدار روسیه به گروگان گرفته شدند. آزادی ناظران اروپایی یکی از مفاد طرح صلح اعلام شده از سوی "پترو پوروشنکو" رئیس جمهوری اوکراین به شمار می رود. وزیر خارجه آلمان همچنین با استقبال از تمدید آتش بس از سوی کی یف آن را به عنوان گام مهمی در روند برقراری صلح در اوکراین ارزیابی کرد.