پايگاه خبري تحليلي «پارس»- بعد از اتفاقات ناگواري كه در حوزه مجوز نشر كتاب، نشريات و سينما رخ داد بي توجهي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به مسايل ارزشي به نمایشگاه قرآن نيز سرايت كرد. در عين حال كه متاسفانه برخلاف سالهاي گذشته نمايشگاه  قرآن، امسال بدون حضور رييس جمهور افتتاح مي شود تا ايشان بتوانند به برنامه هاي ديگر خود از جمله رويت بازيهاي جام جهاني برسند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، هر ساله نمایشگاه بین‌المللی قرآن از 25 شعبان تا 25 رمضان برگزار مي شد تا ضمن ارايه محصولات فرهنگي و رسانه اي قرآني و ارايه محصولات در حوزه عفاف و حجاب با ارايه كارگاهها و سخنراني هاي آموزشي و حضور صاحبان انديشه؛ مردم، ارتباط عميقتري با فعاليت قرآن پيدا كنند ليكن بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مدت بسيار كوتاهي برگزار مي شود و در 15 ماه مبارك رمضان به كار خود پايان مي دهد و عملا مدت آن حدود بيست روز خواهد بود.

 بخش حجاب و عفاف نيز هر سال علاوه  بر ارايه محتويات قرآني، به مقالات و سخنراني هاي مختلف اختصاص داشت و محصولاتي هم پيرامون اين موضوع به بانوان ارايه مي شد كه اين بخش نيز در نمايشگاه امسال حذف شده است و بخش عفاف و حجاب فقط در قالب نمایشی عرضه می‌شود.

سخنران دعوت شده در نمايشگاه امسال برخلاف سالهاي گذشته از تنوع خوبي برخوردار نيست و به نظر مي رسد وزارت ارشاد دولت اعتدال به يك طيف فكري خود را محدود كرده است.

در روزهاي منتهي به آغاز به كار نمايشگاه قرآن، بيم عدم استقبال عمومي به دليل كاهش سطح استقبال كنندگان نيز وجود داشت كه محمد باقر قاليباف روز گذشته با حضور در محل برگزاري نسبت به ارايه خدمات حمل و نقل اعم از مترو و اتوبوس از ميادين شهر و امكانات رفاهي در حاشيه نمايشگاه، امكاناتي را از شهرداري تهران در  اختيار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي قرار داد.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن از امروز سوم تیرماه فعالیت خود را در باغ موزه دفاع مقدس آغاز کرده و تا 22 تیرماه نیز این نمایشگاه، برقرار خواهد بود.

مراسم افتتاحیه  بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن،امروز بعد از ظهر با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدباقر قالیباف، شهردار تهران برگزار می شود.