به گزارش پاس به نقل از فارس ؛مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری و مسئول امور استان​های ستاد انتخاباتی روحانی در گفت‌وگویی در واکنش به ادعای حجاریان مبنی بر اینکه «اصلاح‌طلبان ستون فقرات برنامه‌های روحانی هستند و اگر بشکنند، روحانی هم می‌شکند»، اظهارداشت:‌ در رأی‌آوری آقای روحانی مجموعه‌ای از جریانات مختلف سیاسی که معتقد به راه و روش وی بودند، نقش داشتند که بخشی از اصولگراها، بخشی از اصلاح‌طلب‌ها و بخشی از معتدلین که در واقع عمده‌ آنها هم معتدلین بودند، را شامل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه خود روحانی هم، نقش مؤثری داشت، تصریح کرد:‌ روحانی افکار و عقایدش را ارائه داد و نظرات و دیدگاه‌هایش مورد پسند مردم واقع شد.

*هر فعالیت سیاسی پشتوانه گروهی دارد اما روحانی عضو جریانی نیست

بانک در پاسخ به این سؤال که آقای روحانی چه در زمان انتخابات و چه بعد از آن تأکید کرده که مستقل است، پس چرا عده‌ای چنین موضوعاتی را مطرح می‌کنند، افزود: هر فعالیت سیاسی یک پشتوانه‌های گروهی دارد اما اینگونه نیست که روحانی خود، عضو آن گروه و جریان باشد.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری اضافه‌کرد: جریانات مختلف ممکن است حمایت کنند که این یک نوع عمل متقابل است و همکاری مشترک بین گروه‌ها و شخصیت‌ها است.

*اینکه گفته شود یک جریان عیناً عامل موفقیت بوده درست نیست

وی در پاسخ به این سوال که برخی از اصلاح‌طلبان همچون صادق زیباکلام این ادعا را دارند که پیروزی روحانی مدیون حمایت بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان است و امیدوارم اطرافیان آقای روحانی بر این باور نباشند که آنها پیروزی روحانی را رقم زده‌اند، نظر شما در این زمینه چیست، یادآور شد: هر فردی که انتخاب می‌شود مجموعه‌ای از جریانات مختلف با وی همراهی می‌کنند و طبیعتاً آن جریانات اگر حمایتشان ادامه نیابد بخشی از آن حمایت دست می‌رود اما اینکه بگوییم عیناً این جریان باعث موفقیت شده درست نیست.

*کمک کنیم تا دولت موفق شود

بانک همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا طرح چنین مباحثی از سوی اصلاح‌طلبان بعد از گذشت یک سال از آغاز به کار دولت یازدهم، نوعی حاشیه‌سازی برای دولت نیست، تصریح‌کرد: این دولت در شرایط خاصی مسئولیت را بر عهده گرفت و مشکلات مختلفی در زمینه مسائل اقتصادی و خارجی وجود دارد که بخشی از آن به عدم مدیریت‌هایی که قبلاً بوده بازمی‌گردد.

وی با تأکید بر اینکه شرایط ویژه‌ای وجود دارد و همه باید دست به دست هم داده و اجازه ندهیم که مشکلات جلوی فعالیت‌ها و موفقیت‌ها را بگیرد، خاطرنشان کرد: همه باید برای مملکت فعالیت و خدمت کنیم؛ مسئولیت اجرایی الان به عهده رئیس‌جمهور است و کمک کنیم که وی موفق باشد.

به گزارش فارس سعید حجاریان یکی از تئوریسین‌های اصلاح‌طلبان در گفت‌وگویی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان حامی و ستون فقرات برنامه‌های روحانی هستند، مدعی شده است اگر اصلاح‌طلبان بشکنند روحانی هم شکسته است چرا که وی با حمایت هاشمی و خاتمی و همچنین کناره‌گیری عارف و بسیج اصلاح‌طلبان رای آورد. پس در صورت عدم حضور اصلاح‌طلبان جریان راست،‌ روحانی را به ورطه شکست می‌برند.

همچنین صادق زیباکلام در ادعایی دیگر گفته پیروزی روحانی در انتخابات 92 مدیون و مرهون حمایت بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان است و امیدوارم اطرافیان آقای روحانی مثل نوبخت، بانک و نعمت‌زاده دچار این توهم نشوند که آنها پیروزی روحانی را رقم زده‌اند.