به گزارش پارس به نقل از تسنیم ، بر اساس اطلاعاتی که در آمریکا به بیروز درز کرده است، مقامات آمریکایی قصد دارند یک ارتش سوری جدید را برای جنگ در سوریه آموزش دهند.

آمریکا در نظر دارد، ماهانه 600 ستیزه‌جو را به مدت یک سال و نیم آموزش دهد و در این خصوص ارتش آزاد سوریه و ائتلاف معارضان سوریه هیچ نقشی نخواهند داشت.

بر اساس این گزارش، قرار است آموزش‌های ارتش جدید سوریه بر تاکتیک‌های جنگ خیابانی و بدون تصرف سرزمین‌ها استوار باشد.

هدف از تشکیل این ارتش جدید و تاکتیک جدید آنان فرسایش ارتش سوریه و کشتن تعداد زیادی از سربازان آن باهدف راضی کردن دولت برای تن دادن به یک راه حل سیاسی عنوان شده است.

طی چند ماه گذشته سخنان فراوانی در خصوص سازماندهی یکصد هزار فرد مسلح علیه دولت سوریه به گوش رسیده است، کار سازماندهی این ارتش به زودی پایان خواهد یافت.

‌ پیشروی ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن در مناطق مختلف، بازماندگان گروه‌های مسلح را مجبور به زمین گذاشتن سلاح خود‌ و فرار می‌کند، ازسوی دیگر آشتی‌های صورت گرفته در مناطق مختلف این مناطق را از عرصه جنگ خارج می‌کند.

اغلب افراد مسلح هیچ گزینه‌ای ندارند، زیرا از دستور کار پشتیبانی آمریکا خارج شده‌اند و در میان فشارهای ارتش سوریه و گروه‌های افراط گرایی همچون داعش و جبهه النصره قرار گرفته‌اند.

بسیاری از مناطق تحت کنترل افراد مسلح به دلیل نقص در اسلحه و مهمات آماده سقوط یا به توافق رسیدن برای آشتی هستند، هیچ امیدی نیز برای رسیدن کمک به آنان از خارج از این مناطق وجود ندارد.

دولت سوریه با برنامه ریزی هم اکنون بر روی مناطق استراتژیک و مناطقی که همچنان افراد مسلح در آن قدرت دارند و خطوط امدادی آنان قطع نشده، متمرکز شده است و اعتقاد دارد که بازپس گیری کلیه مناطق تحت کنترل افراد مسلح تنها مساله زمان است و مقامات سوری پایان امسال را به عنوان موعدی برای پاکسازی همه سرزمین‌ سوریه از لوث وجود تروریست‌ها اعلام کرده‌اند.