به گزارش پارس به نقل از فارس ، مراسم گرامیداشت 3 وزیر و هزار عضو شهید وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح صبح امروز شنبه با حضور سردار دهقان وزیر دفاع، حجت‌الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و جمعی از خانواده شهدا برگزار شد.

شهیدی طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: برخی کلمات در بین مردم دارای جایگاه و احترام هستند که در بین مسلمانان کلمه شهید نیز دارای احترام خاصی است و آن را با هاله نور می‌بینند.

وی افزود امروز در جامعه ما به خصوص بعد از انقلاب اسلامی واژه شهید قداست بسیار بالایی پیدا کرده ما مدیون دکتر، مهندس، پروفسور، مخترع، مجتهد و مرجع هستیم ولی به هیچ کدام به میزان شهدا مدیون نیستیم زیرا این افراد در سایه آرامشی که شهید ایجاد کرده خدمت کرده‌اند.

رئیس بنیاد شهید تاکید کرد: زمانی که مقام معظم رهبری بنده را به عنوان نماینده خود در بنیاد معرفی کردند به من فرمودند حتما بروید و دیدار کنید، سپاسگزاری کنید از اینها و بگویید اگر شماها نبودید کشور ما نبود و آرامش نداشتیم.

وی افزود: اگر امروز مقام معظم رهبری با اقتدار در برابر جنایتکاران، استکبار و دنیا می‌ایستد، اگر رئیس‌جمهور در نیویورک با کلام قاطع و اقتدار سخن می‌گوید، اگر هیات دیپلماسی با اقتدار از مسئله هسته‌ای سخن می‌گوید، این اقتدار را شهدا، جانبازان و ایثارگران به ما داده‌اند.

شهیدی با تاکید بر اهمیت جایگاه شهدا و ایثارگران گفت: مقام معظم رهبری گفتند اگر کشور ما مجددا دچار حمله شود این جانبازان و خانواده شهدا هستند که دوباره به صحنه می‌آیند.

در پایان این مراسم سایت پایگاه اطلاع‌رسانی شهدای وزارت دفاع توسط همسر شهید چمران افتتاح شد.

شهیدان مصطفی چمران، جواد فکوری و موسی نامجو، 3 وزیر دفاع شهید جمهوری اسلامی ایران هستند.