"پوپولیسم! مسأله این نیست" یا "خدا کند سوراخ دعای گمشده، پیدا شود."

 سال 89 بود و در بحبوحه ایامی که راست و چپ و میانه رو همصدا شده بودند برای نوازش!! احمدی نژاد، آنهم به بهانه مشایی و جریان انحرافی. مراسم افطاری و دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب بود. با یکی از دوستان توفیق پیدا کردیم و رفتیم. چند نفر از دانشجویان صحبتهای تندی بر علیه دولت کردند. آقا اینگونه جواب دادند:
 «يكى از دوستان گفتند ما از دست چپ و راست رئيس جمهور دلمان خون است. خوب، حالا دل شما خون - كه خدا نكند خون باشد - اما به شما عرض بكنم؛ اينها جزو مسائل تعيين كننده و اصلى نيست. ممكن است ايراد و اشكال وارد باشد - من در اين مورد هيچ قضاوتى نميخواهم بكنم - ممكن است كسى به يك شخصى يا به يك كارى ايراد داشته باشد؛ منتها بايد توجه كنيم كه مسائل را اصلى - فرعى كنيم. مسائل درجه‌ى دوم جاى مسائل اصلى را در انگيزه‌هاى ما، در همت ما، در صرف انرژى‌اى كه ميشود، نگيرد. من عرضم فقط اين است؛ والّا من نه اعتراض ميكنم به اينكه شما چرا از زيد يا عمرو خوشتان مى‌آيد يا بدتان مى‌آيد؛ نه، ممكن است خوشتان بيايد، ممكن است بدتان بيايد - ايرادى ندارد - و نه اعتراض ميكنم كه چرا آن ايراد را يك وقت به شكلى كه يك مفسده‌اى نداشته باشد، بر زبان آورديد؛ آن هم به نظرم اشكالى ندارد. فقط توجه كنيد كه اين جاى مسائل اصلى را نگيرد. مسائل اصلى ما چيزهاى ديگرى است.»( 1389/05/31)

این تذکر رهبری بنابر دلایلی که برای بنده پوشیده نیست اما الان وقت بازگو کردن آن نیست، کمتر مورد توجه دوستان قرار گرفت و شد نباید آنچه می شد.

امروز نیز شرایط تفاوتی با آن روز ندارد. دستگاه تبلییغات روانی دولت سعی در درگیر کردن مردم و رسانه ها با مقولات فرعی دارد و به خوبی و با برنامه ریزی در حال پیدا کردن این نقشه است. برای همین هرچند روز یکبار شاهد سوژه سازی رسانه ای برای منحرف کردن افکار عمومی هستیم.

در این میان اینکه نوع پوشش، دمپایی، تلویزیون، مبلمان و دکوراسیون اتاقی که رییس جمهور در آن در حال تماشای فوتبال ملی است، مسأله اساسی تحلیلگران فضای مجازی و حقیقی میشود و در پی آن با استفاده از جملات نزدیکان رییس جمهور مثل سریع القلم و... تحلیلهای گوناگونی در اثبات پوپولیسم بودن یا نبودن رییس جمهور ارائه میشود چیزی نیست جز اینکه مسائل دست چندم فرعی جایگزین مسائل اصلی می گردد و این آسیبی است که رهبری بارها نسبت به آن تذکر داده اند.

مسأله اصلی امروز رفتارهای پوپولیستی دولت و رئیس جمهور نیست.

مسأله اساسی: مذاکرات هسته ای، خط سازش با کدخدا، معضلات فرهنگی و اجتماعی، مسائل اقتصادی و معیشتی حل نشده مردم، تورم، مسکن و دهها یا شاید صدها شعاری است که دولت بر اساس آن برسرکار آمده و باید مورد مطالبه قرار گیرد که متأسفانه در بسیاری از مواقع مورد غفلت واقع میشود.