به گزارش پارس، روزنامه اصلاح طلب شرق در مقدمه گفتگو با برادر کوچک آقای هاشمی رفسنجانی نوشت: وارد اتاق که می‌شود، بوی عطری ملایم فضا را پر می‌کند. سروصورتی مرتب، ساعت شیک و کت‌وشلوار اتوکشیده و ست‌شده... با این وضعیت ظاهری مرتب و منظم، هرگز نمی‌توان باور کرد یک دیپلمات دهه‌شصتی با ویژگی‌های خاص آن دوران مقابلت نشسته باشد! محمود هاشمی، کوچک‌ترین برادر خانواده هاشمی‌رفسنجانی است.

کوچک‌ترین برادر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام چندان تمایل ندارد در مورد مسایل شخصی و خانوادگی سخن بگوید. این مصاحبه هرچند کوتاه و خلاصه بوده و بخش عمده آن قابل انتشار نیست، اما نخستین مصاحبه رسمی محمود هاشمی ۶۵ساله پس از سال‌های دور به شمار می‌آید.

در ادامه بخشی از گفتگوی شرق با محمود هاشمی را می خوانید:

برادر هاشمی در پاسخ به تنها سوال شخصی ‌گفت: پنج‌برادر بودیم. قاسم، اکبر، محمد، احمد و من که حاج‌قاسم، سال ۴۴ فوت کرده و هم‌اکنون، ‌آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی بزرگ‌ترین برادر ما به شمار می‌آیند. پدرم کشاورز بود و این علاقه به ما نیز سرایت کرده به‌طوری‌که هم‌اکنون در ۲۰هکتار اراضی متعلق به خودمان مشغول کشاورزی هستم.

وی درباره اینکه چرا در فضای سیاسی و رسانه ای حاضر نبوده است، عنوان کرد:‌ در جایی‌که بسیاری از افراد سیاسی با کوچک‌ترین ناملایمتی سیاسی، با نزدیک‌ترین افراد خانواده خود دچار مشکل شده‌اند، آقای هاشمی به‌عنوان بزرگ‌تر در همه حال مراقبت از کل این خانواده را برعهده داشته‌اند و تمام مصایب و مشکلات را به جان خریده‌اند. وجود ایشان به‌عنوان پایه اصلی و مستحکم عامل اصلی اتحاد و همدلی و صمیمیت در خانواده هاشمی‌رفسنجانی است و از این رو نیز بقیه خانواده از بسیاری مسایل در امان بوده‌اند.

محمود هاشمی در ادامه تعریف و تمجید از برادر بزرگترش، گفت: حقیقت این است که فقط آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی می‌تواند حجم حملات و تخریب‌های غیرمنصفانه علیه خود را توصیف کند. ایشان آنقدر بزرگوار هستند که با صبر و حوصله، تمام تخریب‌ها را پشت‌سر گذاشته و در جایی که هیچ‌کس تصور نمی‌کرد، دوباره به چهره‌ای محبوب و تاثیرگذار در صحنه سیاسی ایران بدل شدند ... همچنان که خداوند می‌گوید مکر مکاران به خودشان بازمی‌گردد، تخریب غیرمنصفانه نیز بسیاری از اوقات به خود مخربان بازمی‌گردد. به نظر من، محبوبیت امروز آقای هاشمی نشانگر واقعیت‌های جامعه و جایگاه واقعی ایشان در عرصه سیاسی است.

وی درباره انتقاد از دولت یازدهم هم گفت: واقعیت این است که حتی در صورت عدم‌سنگ‌اندازی مخالفان، کار آقای روحانی بسیار سخت است چراکه مشکلات بیش از آن است که تصور می‌کردیم! با این‌حال، معتقدم دولت روحانی رو به پیشرفت خواهد بود و مشکلی پیش نمی‌آید ... باید عرض کنم آقای روحانی خودشان یک جناح هستند! معتقدم یکی از مهم‌ترین دلایل اقبال عمومی به آقای روحانی، مشی اعتدال‌گرایانه ایشان بود. امروز مردم از تندروی‌های هر دو جناح خسته شده‌اند و خط اعتدال می‌تواند کشور را از وضعیت کنونی نجات دهد. آقای روحانی خود یک جناح است اما برخی نمی‌خواهند وجود جناح سومی تحت عنوان «خط اعتدال» ‌را بپذیرند!
‌