به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»رئیس‌جمهوری اوکراین در مذاکرات تلفنی با صدراعظم آلمان تاکید کرد که کنترل مرزهای این کشور که برای طرح صلح در شرق اوکراین ضروری است بدون کمک کشورهای اروپایی و آمریکا امکان پذیر نخواهد بود.

«پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین شب گذشته در جریان مذاکرات تلفنی با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اعلام کرد که برای تقویت کنترل بر مرزهای ملی این کشور، کمک کشورهای عضو اتحادیه اورپا و آمریکا حتما ضروری است.

دفتر مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد که پروشنکو در جریان این گفت‌وگوی تلفنی به بررسی روند تحقق طرح صلح ابتکاری خود برای حل و فصل اوضاع در شرق اوکراین، مسئله امضای بخش اقتصادی توافقنامه اتحاد با اتحادیه اروپا و همچنین مسائل مربوط به مذاکرات گازی جانبه روسیه، اوکراین و اتحادیه اروپا پرداخت.

بر اساس این اطلاعات، رئیس‌جمهوری اوکراین اصول مورد نظر خویش برای حل و فصل اوضاع در مناطق شرقی این کشور که در حال حاضر عملیات نظامی در آنها جریان دارد را برشمرد و همچنین تاکید کرد که کنترل مرزهای ملی اوکراین که جزو اولویت‌های وی برای عادی سازی اوضاع در شرق کشور است، بدون کمک کشورهای عضو اتحادیه اروپا و آمریکا امکان پذیر نخواهد بود.

صدراعظم آلمان نیز در این مذاکرات تلفنی از اقدامات پروشنکو در جهت اجرای طرح صلح پیشنهادی وی برای حل و فصل اوضاع در اوکراین حمایت کرد.

لازم به یادآوری است که دبیر شورای امنیت ملی اوکراین روز دوشنبه دولت این کشور را موظف نمود تا تمامی خطوط مرزی اوکراین با روسیه را بطور یک‌جانبه مشخص نموده و تدابیری برای تقویت امنیت در این مناطق در نظر گرفته شود.