به گزارش پارس به نقل از فارس ؛ وی با بیان این‌که اگر یک مسئول به برنامه‌های اجرایی دولت عمل کند، در واقع به وظیفه‌ی قانونی خود عمل کرده است، اظهار کرد: اصرار دولت بر مساله‌ی اعتدال وعقلانیت و خرد جمعی به این دلیل است که مردم به خاطر همین شعارها به دولت رای داده‌اند.

وی با اشاره به این که نسبت به همه‌ی دولت‌های اول گذشته در این دوره تغییرات کمتر بوده است، افزود:‌ قرار ما با همه‌ی استانداران این بوده است که مبنا را شایسته سالاری قرار دهند و اصل مهم در دولت این است که هر کس کار را بلد است و به خوبی انجام می‌دهد و به مردم خدمت می‌کند به کارش ادامه دهد.

رئیس جمهور اضافه کرد:‌فردی که میانه رو باشد، افراطی این طرف یا آن طرف نباشد، اما کارش را به خوبی بلد است، می‌تواند به وظایفه‌اش عمل کند. پس این که به چه جناحی منتسب است از نظر این دولت اهمیت ندارد. چون زیر سقف دولت هم می‌بینیم وزرا و معاونانی که دور هم نشسته‌ایم تقریبا از هر حزب و جناحی نمونه‌ای در دولت حضور دارد.

وی با اشاره به این که عده‌ای معتقدند دولت ترکیبی ناموفق است و دولت باید یک دست باشد، خاطر نشان کرد:‌ من هیچ وقت چنین عقیده‌ای نداشتم و در این ۱۰ ماهی که کار پیش رفته است از این نظر پشیمان نیستم.

رئیس جمهور گفت: به استاندارهای محترم توصیه می‌کنم اگر مواردی از فرمانداران یا بخشداران معتقد به راه دولت و مجری چهارچوب‌ها و برنامه‌های دولت نیستند و یا شایستگی لازم را ندارند برای تغییر آنها اقدامات لازم را انجام دهند.