پايگاه خبري تحليلي «پارس»- در حالی که رئیس جمهور، نقد عملکرد قوه مجریه را "نعمت" و "از وظایف اصلی رسانه ها" می داند، نزدیکان روحانی به صورت روزانه بولتنی از مطالب گزینشی و تقطیع شده را روی میز او می گذارد که از رسانه های منتقد، تصویر غیر واقعی مخالف دولت ارائه می دهد!

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، این روزها امّا در پاستور، تیمی با مسئولیت اسماعیل سماوی خواهرزاده رئیس جمهور که ریاست مرکز مشاوران جوان ریاست جمهوری را بر عهده دارد، بولتنی با عنوان تأمل برانگیز «صدای مخالف» را به صورت روزانه روی میز دکتر حسن روحانی قرار می دهد که با انتشار گزینشی مطالب رسانه ها، تلاش می کند منتقدان را مخالفین سازمان یافته دولت معرفی کند.

در این بولتن که روزنوشته های هنرمندان و ورزشکاران در خصوص عملکرد برخی دستگاه ها که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر می شود نیز به عنوان مخالفت با دولت ذکر می شود، مطالب انتقادی رسانه های غیر دولتی - اعم از اصولگرا و اصلاح طلب - را به گونه ای منعکس می کند که از آنها عنادورزی با رئیس جمهور منتخب ملت برداشت شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، جالب اینجاست که در بولتن مذکور، حتی برخی خبرها و نقل قولهای مقامات دولتی که در رسانه های وابسته به دولت منتشر و توسط نشریات اصولگرا یا بخش های ویژه خبری سیما بازنشر می شود، به صورت تقطیع شده و با عناوینی جهت دار نظیر «تعریض به دولت»، «اعتراض به دولت» و «تلاش برای القای ...» ذکر می شوند.

گمان می رود برخی مواضع عجیب و غریب رئیس جمهور همچون «بی سواد خواندن»، «عصر حجری» و «جیب بر خواندن» منتقدان، ناشی از القائات چنین بولتنی است که توسط عناصر رادیکال تهیه شده و در اولین ساعات یک روز کاری روی میز آقای روحانی قرار می گیرد.

احتمالا اگر رئیس جمهور که بارها تأکید کرده «وعده های انتخاباتی خود را فراموش نمی کنم» و یکی از وعده های او تعامل دو سویه دولت تدبیر و امید با رسانه هاست، مطالب نقّادانه رسانه ها را بدون پیشداوری بررسی کرده و بی واسطه با اصحاب رسانه به گفتگو بنشیند، نظرش نسبت به منتقدان تغییر کرده و با آنها آشتی می کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»،  رئیس دولت یازدهم در اولین دیدارش با مدیران رسانه ها که در دهم تیر ماه 1392 در مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد، صریحا اعلام کرد «نظارت دائمی و نقد عملکرد دستگاه های اجرایی» را «از وظایف اصلی رسانه ها» می داند که به اعتقاد وی «به نظام و دولت کمک می کند.»

روحانی در جریان تبلیغات انتخاباتی خود نیز بارها «نقد دلسوزانه، سازنده و منصفانه» را به مثابه «نعمت» دانست و با تأکید بر اینکه «نقّاد بهترین خدمت را به کشور و دولت خواهد کرد»، گفته بود: «نقد می تواند موجحب تصحیح خطا و اشتباه دولت شود... عدالت یعنی هر کسی بتواند انتقاد کرده و حرف خود را بزند که چنین جامعه ای، جامعه علوی خواهد بود.»

وی همچنین با تأکید ویژه بر آزادی رسانه های منتقد، گفته بود: «اینکه شخصی در مورد موضوعی نظری مغایر نظر رئیس جمهور یا انتقادی در خصوص موضوعی داشته باشد، امری طبیعی است... رابطه دولت و رسانه نباید جاده یک طرفه باشد و دولت هر چه می پسندد، انتظار داشته باشد از رسانه تبلیغ و اعلام شود... وظیفه رسانه ملّی تنها بلندگو و بوق خالی دولت بودن نیست.»

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، اسماعیل سماوی در شانزدهم شهریور سال گذشته به عنوان رییس گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری منصوب شد.

لازم به ذکر است نسخه هایی از بولتنی  «صدای مخالف» در اختیار پايگاه خبري تحليلي «پارس» قرار دارد.