به گزارش پارس به نقل از شبکه خبر؛ دکتر روحانی، رئیس جمهور، پس از جلسه امروز (چهارشنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۳) هیئت دولت، از نمایشگاه چالش‌های زیست محیطی دیدن کرد.

در نمایشگاه چالش های زیست محیطی، تصاویری از وضع دریاچه های هامون، ارومیه و مجموعه ای از تالاب های کشور به تصویر کشیده شده و معضلات محیط زیست طبیعی مثل انقراض شیر ایرانی و گونه های در خطر انقراض مثل گوزن ایرانی، یوزپلنگ آسیایی و پلنگ ایرانی در معرض دید قرار گرفته و تصاویری نیز از برخی مباحث توسعه ای نظیر راه و صنعت که برروی محیط زیست آثار منفی دارد به نمایش درآمده است.

در این نمایشگاه همچنین پیراهن تیم ملی فوتبال برای رقابت های جام جهانی فوتبال، با نقش یوزپلنگ ایرانی و تاکسیر از پلنگ و گوزن ایرانی و همین طور یوزپلنگ آسیایی، فلامینگو و گونه هایی از پرنده های تالابی به نمایش گذاشته شده است.

در این بازدید، پیراهن محیط‌ بانی و کارت شناسایی همیار محیط زیست و همچنین ویواریوم پرنده ماهی خورک سینه سفید به رئیس جمهور اهدا شد.

نمایشگاه چالش های زیست محیطی، چالش های تالاب ها و محیط زیست طبیعی ایران به مناسبت روز محیط زیست برای اعضای هیئت دولت به نمایش گذاشته شد.

آقای روحانی را در این بازدید، مصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، و جمعی از اعضای دولت همراهی کردند.