به گزارش پارس به نقل از واحد مرکزی خبر، حدود چهار هزار و ۷۰۰ نظامی به همراه حدود هشتصد دستگاه خودروی نظامی از ده کشور عضو ناتو،‌ از جمله انگلیس، کانادا و امریکا، در این رزمایش حضور دارند.

این رزمایش در نزدیکی ریگا، پایتخت لیتوانی، برگزار می شود.

ازسوی دیگر، روسیه مراتب اعتراض خود را به این رزمایش اعلام کرده است.

رزمایش بزرگ ناتو در این منطقه قرار است امروز ،سه شنبه در نزدیکی لیتوانی دنبال شود.

سه کشور حوزه دریای بالتیک، یعنی استونی، لتونی و لیتوانی،‌ تا زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ تحت سیطره مسکو بودند.

این سه کشور در سال ۲۰۰۴ به ناتو پیوستند.

مذاکرات گازی مسکو - کی یف ؛ بدون نتیجه

یک مقام کمیسیون اروپا از بی نتیجه ماندن مذاکرات مسکو با کی یف بر سر تعیین بهای گازی خبر داد.

اوتینگر، کمیسر اتحادیه اروپا در امور انرژی روز دوشنبه اعلام کرد هیچ توافقی میان روسیه و اوکراین بر سر بهای خریداری شده از روسیه و بدهی های گازی کیف به مسکو بین طرفین به دست نیامده است.

اوتینگر پس از هفت ساعت مذاکرات دشوار میان نمایندگان روسیه و اوکراین، اظهار داشت: "تمام مسائل در مذاکرات مطرح و راه حل هایی پیشنهاد شد؛ اما مذاکرات صبح سه شنبه شب یا صبح چهارشنبه از سر گرفته خواهد شد.

هدف از دیدار نمایندگان شرکتهای "گازپروم" و "نفتوگاز" رسیدن به توافقی بر سر بدهی های گازی اوکراین، که بر دو میلیارد و دویست میلیون دلار می شود، روز دوشنبه آغاز شد.

این درحالی است که اوکراین دردوره یانوکوویچ ،ظرف دوسال گذشته،، هفتصد و هشتاد و شش میلیون دلار از بهای گاز دریافتی از روسیه را پرداخت کرده و مسکو نیز مهلت پرداخت بقیه بدهی اوکراین را اندکی تمدید کرده بود.

مسکو و کی یف بر سر میزان بدهی شرکت دولتی «نفت و گاز» اوکراین به روسیه اختلاف نظر دارند. اوکراین، میزان بدهی های خود را تا نخستین روز ماه آوریل( فروردین ماه )، دو میلیارد و دویست میلیون دلار اعلام کرده است، در حالیکه شرکت «گازپروم» روسیه، میزان بدهی اوکراین را بیش از دو برابر این رقم و حدود چهار میلیارد و پانصد میلیون دلار می داند. این مناقشه، تهدیدی برای روند انتقال گاز روسیه به اروپا است.