به گزارش پارس، محمد صالح جوکار عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی دانا، با بیان اینکه امضای قانون ممنوعیت ورود حمید ابوطالبی به آمریکا به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل امری محکوم است، در خصوص آخرین وضعیت ابوطالبی گفت: وضعیت به همان روال قبل خود باقی مانده است و رسیدگی به آن از طریق وزارت خارجه در مرحله رکود است و از نتیچه آن خبر نداریم.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها بر خواسته خود پافشاری می کنند،گفت: موضوع عدم صدور ویزا برای آقای ابوطالبی به بحثی حیثیتی تبدیل شده و ما هم باید با رایزنی های که انجام می دهیم بتوانیم مسئله را حل کنیم.

نماینده مردم یزد با تاکید بر اینکه دولت نباید در این زمینه کوتاه بیاید، اظهار داشت: از دولت درخواست داریم که در برابر زیاده خواهی های دولت آمریکا کوتاه نیایید و با پافشاری از خواسته ملت دفاع کند که این موضوع تحقق پیدا کند، خیلی بد است که آمریکا با آن روحیه استکباری بخواهد به هر صورتی چیزی را برای ما دیکته کند و پذیرش این موضوع خیلی سخت تر از هر چیزی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس خاطرنشان کرد: از مسئولین وزارت خارجه درخواست داریم تا به رایزنی های خود ادامه دهند.

جوکار در پایان گفت: قصد داریم موضوع عدم صدور ویزای آقای ابوطالبی از طرف آمریکایی‌ها را در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کنیم چرا که اینکار آمریکا دخالت در امور داخلی ایران است.