خبرنگاران و عکاسان رسانه های خبری شامگاه جمعه به درخواست برخی از نزدیکان آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری، بیمارستان محل درمان ایشان را تا صبح شنبه ترک کردند.

به گزارش پارس به نقل از ایرنا، از زمان بستری شدن رییس مجلس خبرگان رهبری در چهارشنبه گذشته، بسیاری از شخصیتها و مسوولان کشوری و لشکری با حضور در بیمارستان بهمن تهران از ایشان عیادت کرده اند که همین مساله باعث شده است تعداد زیادی از خبرنگاران، تصویربرداران و عکاسان خبری در آنجا مستقر شوند.

حضور پرتعداد عکاسان و خبرنگاران رسانه های جمعی برای انعکاس رفت و آمدهای چهره های سرشناس کشوری و لشکری در حالی تا آخرین ساعات شامگاه جمعه در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بهمن ادامه داشت که این وضعیت، باعث اعتراض کادر درمانی این بخش شده بود.

ادامه این روند باعث شد تا ابراهیم انصاریان یکی از دامادهای آیت الله مهدوی کنی و مسوول دفتر ایشان به جمع اصحاب رسانه برود و با این استدلال که تا صبح فردا شنبه هیچ مقام کشوری یا لشگری به عیادت حضرت آیت الله نخواهد آمد، از آنان درخواست کند بیمارستان را ترک کنند.

وی همچنین گفت که تنها دکتر فضل الله صفی رییس تیم پزشکان آیت الله مهدوی کنی می تواند در باره وضعیت جسمانی ایشان اظهارنظر کند و سایر اظهارنظرها در این زمینه تکذیب خواهد شد.

انصاریان خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی، حضور اصحاب رسانه در بیمارستان نه تنها کمکی به بیمار نمی کند بلکه باعث رنجش و اعتراض سایر بیماران و کادر درمانی شده است.

به این ترتیب، اصحاب رسانه پس از درخواست نزدیکان آیت الله مهدوی کنی و کادر انتظامات بیمارستان بهمن، بتدریج آنجا را ترک کردند.

اما در حالی که نزدیکان آیت الله مهدوی کنی حضور مقامها و شخصیتهای دیگری را در بیمارستان برای عیادت از ایشان، ناممکن می دانستند، آیت الله احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در واپسین ساعات شامگاه جمعه در محل درمان ایشان حضور یافت.

انصاری در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: آیت الله علم الهدی قرار بود ساعت 11 شب وارد بیمارستان شوند اما به ما اطلاع دادند به دلیل طوفان تهران و ناممکن بودن فرود هواپیما در پایتخت، هواپیمای حامل ایشان در اصفهان فرود آمده است.

وی افزود: با این وضعیت، ما تصور می کردیم عیادت ایشان در زمان دیگری صورت گیرد اما دقایقی پیش مطلع شدیم که آیت الله علم الهدی در بیمارستان حضور یافته اند.

در همین حال، علائم حیاتی آیت الله مهدوی کنی، 83 ساله که از عصر چهارشنبه گذشته و پس از شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، به دلیل عارضه قلبی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بهمن تهران بستری است، همچنان ثابت اعلام شد.

در آغازین ساعات بستری شدن رییس مجلس خبرگان رهبری در بیمارستان، یک منبع نزدیک به تیم پزشکی، سطح هوشیاری ایشان را 20 درصد اعلام کرده بود اما یک روز بعد، این میزان به 10 درصد کاهش یافت.

نخستین اظهارات دکتر صفی رییس تیم پزشکان آیت الله مهدوی کنی نیز حکایت از به کما نرفتن ایشان و موفقیت پزشکان معالج در احیای قلب داشت.

دکتر صفی گفت: ایشان دچار ایست قلبی شده بودند که در گام اول، احیا و آنژیو گرافی انجام شد. پمپ پایین قلب ایشان ضعیف است و منتظریم پمپ قلب آیت الله کنی به شرایط عادی برگردد.

این پزشک معالج تاکید کرد: آیت الله مهدوی کنی به کما نرفته بلکه اثرات دارویی موجب شده است ایشان در حالت بیهوشی قرار داشته باشند.

با این حال، تیم پزشکی روز پنجشنبه از کاهش سطح هوشیاری رییس مجلس خبرگان رهبری خبر داده و اعلام کردند که سطح هوشیاری ایشان به زیر 10 درصد رسیده است.

ˈسیدمصطفی میرلوحیˈ یکی از دامادهای آیت الله مهدوی کنی روز پنجشنبه با ابراز تاسف از وضعیت نامساعد ایشان گفت: تاکنون تغییر خاصی در روند بهبودی ایشان مشاهده نشده است و از مردم می خواهیم برای این عالم وارسته دعا کنند.

وی افزود: آیت الله مهدوی کنی همچنان در کما به سر می برند و روند خاصی در حالت ایشان مشاهده نشده است.

میرلوحی خاطرنشان کرد: لطف خداوند متعال و دعای خیر ملت شریف ایران می تواند اثراتی در روند بهبودی آیت الله مهدوی کنی داشته باشد، هرچند تیم پزشکی هم تمام تلاش خود را به کار برده است تا برای درمان ایشان اقدامات لازم را انجام دهد.

علیرضا زالی رییس کل سازمان نظام پزشکی نیز تاکید کرد که در حال حاضر نمی توان در باره وضعیت سلامتی آیت الله مهدوی کنی قضاوت کرد.

وی پس از عیادت و بررسی وضعیت جسمانی آیت الله مهدوی کنی با تاکید بر این که علایم حیاتی ایشان از روز گذشته در حالت ثبات قرار دارد، گفت: وضعیت قلب و عروق قلبی ایشان در شرایط مناسبی قرار دارد و فشار خون ایشان هم اکنون 12 است و از ضربات نبض عادی و نرمال برخوردار هستند.

وی افزود: به منظور جلوگیری از صدمات جدی به ایشان داروهای بیهوشی تزریق شده و ایشان هم اکنون در بیهوشی مصنوعی قرار دارند.

زالی خاطرنشان کرد: با این حال، بهتر است وضعیت سلامتی ایشان پس از پایش تمام موارد در ساعات و یا روزهای آینده اعلام شود چون زمانی می توانیم در خصوص وضعیت سلامتی ایشان اظهار نظر کنیم که میزان داروهای بیهوشی کاهش یافته باشد و بدن ایشان متاثر از این داروها نباشد.

در همین حال، طی سه روز گذشته مقامات بلندپایه کشوری و لشکری با حضور در بیمارستان بهمن از آیت الله مهدوی کنی عیادت کرده و از نزدیک در جریان وضعیت جسمانی ایشان قرار گرفته اند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر پنجشنبه از آیت الله مهدوی کنی عیادت کردند. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری نیز روز چهارشنبه ساعاتی پس از بستری شدن ایشان در بیمارستان حضور یافت و دستور ویژه ای به سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بهره مندی از حداکثر امکانات پزشکی برای مداوای آیت الله مهدوی کنی داد.

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلین محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری، حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهوری در امور فرهنگی، آیت الله محسن کازرونی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت الله محمد علی تسخیری، رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، جعفر توفیقی مشاور وزیر علوم، سردار احمدرضا رادان رییس مرکز مطالعات راهبردی ناجا و آیت الله باقری کنی برادر آیت الله مهدوی کنی از دیگر شخصیتها و مقامهایی هستند که از آیت الله مهدوی کنی عیادت کرده اند.

حجت الاسلام سیدحسن خمینی نوه امام خمینی (ره)، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمدرضا نقدی رییس بسیج مستضعفین، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات، سعید جلیلی نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، علیرضا مرندی نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، غلامعلی حدادعادل رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهوری و حجت الاسلام علی رضا پناهیان از دیگر چهره ها و شخصیتهایی هستند که تاکنون از آیت الله مهدوی کنی عیادت کرده اند.