به گزارش پارس، فارس به نقل از پایگاه خبری «فلسطین آنلاین» نوشت، «زاهر بیراوی» سخنگوی راهپیمایی جهانی بیت‌المقدس و عضو کمیته اجرایی این حرکت جهانی از آمادگی کامل برای برگزاری راهپیمایی موسوم به «بیت‌المقدس جهانی» در بیش از چهل کشور در جمعه و شنبه آینده خبر داد. بیراوی گفت: کارهای مقدماتی و برنامه ریزی این راهپیمایی در الجزائر و ترکیه صورت گرفت و دو همایش بزرگ با شعار شهر قدس و راه‌های نجات آن از دست اشغال گران برگزار شد.

وی در ادامه افزود: مسیر راهپیمایی بیت‌المقدس جهانی در دولتهای مجاور فلسطین مانند اردن نیز برگزار خواهد شد و هزاران نفر از این کشورها با حرکت به سوی اردن و از انجا به سوی منطقه ای از این کشور به نام منطقه «سویمه» در نزدیکی بیت المقدس تجمع خواهند کرد.

بیراوی گفت: فعالیت‌های مهمی در دو جهان اسلام و عرب و دولت‌های اروپایی به جای نوار غزه و کرانه باختری برگزار خواهد شد و ما با این اقدام میخواهیم بگوییم قدس تنها نیست و کسانی با آن همراهند.



وی تصریح کرد: راهپیمایی قدس یک حرکت نمادین است که چندین پیام به رژیم اشغالگر قدس می‌فرستد و می‌گوید که قدس خط قرمز است و نمی‌توان در مورد آن، یهودی کردنش، و آوارگی مردمش سکوت کرد.

وی به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی در قدس اشاره کرد و افزود: مردم با راهپیمایی خود به آن پاسخ خواهند داد.

بیراوی در ادامه عنوان کرد که حضور مردم در راهپیمایی از وظایف دولت‌ها در این زمینه نمی‌کاهد بلکه دفاع از قدس بر آنها نیز واجب است . راهپیمایی قدس یک حرکت مردمی-دولتی است که پرده از چهره واقعی رژیم اشغالگر قدس برمی‌دارد و غیر قانونی بودن آن را فریاد می‌زند و این مسئولیتی است که بر دوش دولت‌های اسلامی و عربی گذاشته شده است.

بیراوی در پایان گفت: ما ادعا نمی‌کنیم که با راهپیمایی می توان قدس را آزاد کرد اما این یک حرکت دسته جمعی است که فداکاری‌ها و آمادگی‌ها برای آزادی کامل قدس را تقویت می‌کند و شعار «ما می آییم » را فریاد می‌زند و به گوش همگان می‌رساند.