به گزارش پارس به نقل از کیهان، این اظهارنظر عابد فتاحی یکی از چند نماینده حامی فراکسیون دولت در مجلس است. او در مصاحبه با سایت تدبیر در این حد گفته «حتی اگر با ۱۰ نفر هم که شده این فراکسیون را تشکیل می‌دهیم» (!)

تشکیل فراکسیون جدید در مجلس طی ۵-۶ ماه گذشته از سوی چند نماینده خاص مطرح شده و توسط برخی نشریات اصلاح‌طلب نیز دامن زده شده است. تحلیل‌ها حاکی از آن است که برخی از محافل پیگیر موضوع درصددند هم از هیئت‌ رئیسه مجلس و هم از دولت امتیاز دوسره بگیرند! اما با این وجود راه‌اندازی فراکسیون مذکور به چند دلیل و از جمله کمبود نفرات یارگیری شده و متهم شدن اعضا به وکیل‌الدولگی و طی چند ماه گذشته به تأخیر افتاده است.

در این میان عابد فتاحی از اعضای فراکسیون ۸-۹ نفره اصلاح‌طلب در مجلس درباره علت تأخیر در تشکیل فراکسیون مذکور می‌گوید: «قرار بود بعد از انتخابات هیئت رئیسه فراکسیون اعتدال رسما اعلام موجودیت کند اما در آن روز فرصت نشد. اما دلیل اینکه پس از انتخابات هیئت رئیسه این فراکسیون تشکیل نشد عمدی و به دلیل برنامه‌ریزی‌های هیئت موسس بود.»

وی در واکنش به اظهارات برخی نمایندگان مبنی بر اینکه کسانی که می‌خواهند فراکسیون سوم را تشکیل دهند توانایی تشکیل آن را ندارند گفت: «عزم ما برای تشکیل این فراکسیون جدی است و توانایی تشکیل آن را داریم. از سوی دیگر اگر پیش از انتخابات هیئت رئیسه این کار را انجام می‌دادیم به دلیل آنکه بیشتر اعضای فراکسیون رهروان ولایت خواستار عضویت در فراکسیون سوم هستند به طور قطع رهروان ولایت از اکثریت می‌افتاد و تمام معادلات آنان در انتخابات هیئت رئیسه به هم می‌خورد و شرایط سیاسی مجلس تغییر می‌کرد(!) در واقع ما با تدبیر برنامه‌ریزی قبلی تشکیل فراکسیون سوم را به بعد از انتخابات هیئت رئیسه موکول کردیم.»

او در پاسخ به این پرسش که دلیل حمایت فراکسیون سوم از رهروان ولایت در حالی که هیچ سهمی به اعتدالیون در انتخابات هیئت رئیسه داده نشد و در مقابل یک عضو جبهه پایداری به هیئت رئیسه راه یافت چه بود، بیان کرد: « در نشست فراکسیون رهروان ولایت برای انتخاب کاندیدای نایب رئیسی مجلس آقای تاجگردون تنها یک رای از آقای باهنر کم داشت در غیر این صورت آقای تاجگردون به مجلس معرفی می‌شد از سوی دیگر قصد ما ورود به هیئت رئیسه نیست بلکه تنها می‌خواستیم وزن خود را بسنجیم.

وی درباره اینکه آیا علی لاریجانی رئیس مجلس تاکنون واکنشی نسبت به تشکیل این فراکسیون نشان داده است یا نه می‌گوید: «ما حدود یک ماه پیش نشستی با آقای لاریجانی داشتیم و قصد و هدفمان از تشکیل فراکسیون سوم را تشریح کردیم او نیز نظرات خود را مطرح کرد، البته صراحتا مخالفت و موافقت خود را اعلام نکرد اما تشکیل این فراکسیون را زیاد به مصلحت نمی‌داند چون دلیلش قانع‌کننده است اما مانع از تشکیل این فراکسیون نیست، نگرانی او از اکثریت افتادن فراکسیون رهروان ولایت است، چرا که بیشتر نیروهایمان از فراکسیون رهروان ولایت است.»

وی در عین حال گفت: «حتی اگر یک روز هم به عمر مجلس باقی مانده بود و حتی با ۱۰ نفر فراکسیون سوم در مجلس را تشکیل می‌دهیم.»

یادآور می‌شود عدد ۱۰ درباره فراکسیون وکیل‌الدوله‌ها عدم رمزگشایی است. یک ماه پیش احمد شوهانی در مصاحبه با فارس اعلام کرد: در اینکه فراکسیون جدیدی شکل بگیرد تردیدی وجود ندارد. حتی اگر ۱۰ نفر باشیم فراکسیون اعتدال را تشکیل می‌دهیم.

به گفته وی افرادی مانند علی مطهری، ابراهیم نکو، علیرضا محجوب، محمدرضا تابش و عابد فتاحی از موسسان این فراکسیون هستند.

در همین حال ابراهیم نکو پیش از این‌درباره علت تأخیر در تشکیل فراکسیون موسوم به اعتدال به فارس گفته است: منتسب شدن به دولت، مانع‌تراشی‌های لیدرهای فراکسیون رهروان ولایت و بررسی دقیق پیشنهادها جهت مصونیت‌سازی بیشتر فراکسیون از عوامل کندی تشکیل فراکسیون است.