به گزارش پارس به نقل از مهر، شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت که در صدر هیاتی عالی رتبه برای دیدار و گفت وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران آمده است، لحظاتی پیش در مجموعه فرهنگی- تاریخی سعد آباد مورد استقبال رسمی حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان قرار گرفت.

در مراسم استقبال رسمی از امیر کویت، پس از نواخته شدن سرودهای ملی دو کشور، امیر دولت کویت و رییس جمهوری اسلامی ایران از یگان تشریفات مستقر سان دیدند و اعضای عالی رتبه هیات های دو کشور را به یکدیگر معرفی کردند.

شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح در صدر هیاتی بلند پایه از مقامات و مسوولان کویت برای دیداری دو روزه از ایران، عصر یکشنبه وارد تهران شد.

روحانی و شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح به همراه هیات های عالی رتبه دو کشور قرار است تا دقایقی دیگر در نشستی، درباره مهمترین موضوعات و مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، گفت و گو و تبادل نظر کنند. 

بنابراین گزارش شیخ صباح در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد تهران مورد استقبال محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفته بود.

سفر دو روزه امیر کویت، نخستین دیدار دوجانبه وی از جمهوری اسلامی ایران است که به دعوت رسمی حسن روحانی رییس جمهور انجام می شود.