پایگاه خبری تحلیلی «پارس» -محمد سعید احدیان - از آقای نوبخت تعجب می کنم چون ایشان را فردی متین، معقول، دارای تدبیر و سالم می دانم. ایشان یک بار دیگر درباره ماجرای رانت ۶۵۰ میلیون یورویی به نمایندگی از دولت اعلام کرده که باید از فرد مذکور تشکر کنیم چرا که در شرایط بحرانی بدون این که از بانک مرکزی پولی بخواهد، با پول خودش کالا وارد کرده است.

به جزئیات مباحثآقای دکتر توکلی و پاسخ های دولت کاری ندارم و قبل از این اظهارنظرها زیاد هم نسبت به مسئله حساس نبودم اما چیزی که برای من تعجب آور است و حتی عصبانی ام کرده است این مسئله است که آقای اژه ای در گزارش خود به مجلس فرد مذکور را جزو بدهکاران بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان به بانک ها اعلام کرد… بله درست خواندید یعنی آقایی که آقای نوبخت و دیگران معتقدند باید خیلی هم از او ممنون باشیم به جای این که بدهی خود را با بانک تسویه کند با پول مردم تجارت کرده است و تازه منت هم بر سر مردم می گذارد.

سوال من این است که مگر بیشتر از ۳ نفر بدهکار بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان در کشور داریم که آقایان آن ها را نشناسند؟ یعنی این دوستان بزرگوار درباره هوش مردم چه فکر می کنند؟ به جای این که به دلیل بدهی های بالا او را به دادگاه بکشانند، مجوز خاص واردات کالا هم به او داده اند و تازه می گویند باید از او تشکر هم بکنیم. به نظر می رسد بهتر است دولت به جای آن که برای توجیه سهل انگاری خود سیاست جدید را در پیش گیرد مشابه اولین واکنش های خود اشتباه صورت گرفته را پذیرفته وپیگیری ها واقدامات لازم را انجام دهند.