به گزارش پارس، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه ان بی سی نیوز آمریکا گفت: من به هیچ وجه رابطه‌ای با دولت روسیه ندارم. من از سوی دولت روسیه حمایت نمی شوم. من از دولت روسیه پول نمی‌گیرم و من جاسوس نیستم.

بر اساس این گزارش ادوارد اسنودن پس از افشای اسناد مربوط به برنامه جاسوسی دولت آمریکا از این کشور گریخت و در یک سال گذشته به عنوان پناهنده در مسکو زندگی کرده است. اسناد و اطلاعات طبقه بندی شده که از سوی اسنودن فاش گردیده چالش های زیادی را برای دولت اوباما به وجود آورده و روابط واشنگتن با متحدان خود در سراسر جهان به خصوص اروپا را با تنش‌های جدی روبرو کرده است.

مقام های کنونی و سابق اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که سرویس های امنیتی روسیه اسنودن را برای افشای اطلاعات مخفیانه و سری تحت فشار قرار می دهند. ولی اسنودن در این باره گفته است که پیش از ورود به فرودگاه مسکو همه اسناد و اطلاعات طبقه بندی شده خود را از بین برده است.

وی تاکید کرد: من هیچ چیزی با خودم به مسکو نیاورده‌ام بنابر این نمی توانم چیزی به مقام های اطلاعاتی روسیه داده باشم. مقام های آمریکایی بر این باورند که اسنودن امکان دسترسی به ۱/۵ میلیون سند اطلاعاتی و محرمانه را داشته است.

اسنودن سال گذشته به سرقت اسناد و اطلاعات دولت آمریکا متهم شده است. مقام های آمریکایی از بازگشت اسنودن به این کشور در صورتی که به خاطر افشای برنامه های جاسوسی آمریکا محاکمه شود، استقبال کرده اند.