به گزارش پارس به نقل از فارس از کرمانشاه، محسن رضایی عصر امروز در جلسه شورای ادرای استان کرمانشاه اظهار داشت: امروز کشور با یک جنگ اقتصادی رو به‌روست که قواعد و اصول خود را دارد ولی می‌توان از تجارب، نتایج و دست‌آوردهای بزرگ جنگ تحمیلی بهره‌برداری کرد.

به گفته رضایی، رویای تسخیر تهران توسط رژیم بعثپس از هشت سال استقامت در نزدیکی شهرهای کرمانشاه(عملیات مرصاد) و خرمشهر(فتح خرمشهر) مدفون شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ملت ایران در این جنگ توانایی و هویت خود به عنوان ملتی مستقل را ثابت کرد و نشان داد می‌تواند روی پای خود بایستد و به‌عنوان یک واحد سیاسی عرض اندام کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز ملت در برابر امتحانی دوباره قرار گرفته و پیروزی در این امتحان شکوفایی اقتصادی بسیار مهم و سرنوشت‌سازی را در پی خواهد داشت.

رضایی افزود: با این پیروزی دستاوردهای امنیتی را حفظ و یک گام به جلو حرکت خواهیم کرد و ثابت می‌کنیم که ملتی با هویت و دارای نقش منطقه‌ای و تعاملی سازنده با جهان هستیم.

این مسئول وضعیت امروز کشور را در سرنوشت و تاریخ ایران بسیار مهم و تعیین کننده دانست و بیان داشت: اقتصاد مقاومتی گذشته نظام را تثبیت و راه آینده را باز می‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز تحریم‌های داخلی به مراتب زیان‌بارتر از تحریم‌های خارجی بوده و قوانین دست و پاگیر، اختیارات محدود و تمرکزگرایی زاید در پایتخت این مسائل را تشدید کرده است.

رضایی با تاکید بر اینکه باید به سربازان اقتصادی کشور اعتماد کرد، خاطرنشان کرد: نباید از خطای آنان ترسید و باید بر کار آنان نظارت داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تعجب می‌کنیم که برخی روشن‌فکران کشور با یک خوش‌بینی به مذاکرات امید دارند.

رضایی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای دولت با صداقت کامل به پیش می‌رود، تصریح کرد: مذاکرات را قبول داریم چون با نظارت مقام معظم رهبری به پیش می‌رود.

این مسئول تاکید کرد: دوستان کشورهای اسلامی ما در منطقه نمی‌خواهند مذکرات هسته‌ای ایران به نتیجه برسد و ایران درختی همچون درختی است که باید از صخره بیرون بیاید.

رضایی خواستار هم‌دلی و هم‌فکری گروه‌های اصلاح‌طلب و اصول‌گرا برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شد و افزود: دولت به‌دنبال برداشتن تمام تحریم‌ها بوده و هر چه بیشتر در مذاکرات به جلو حرکت کند، موفق‌تر خواهیم شد.

وی از برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی در استان کرمانشاه با حضور چند استان داخلی و چند استان از عراق در سال‌جاری خبر داد و گفت: در این همایش ملزومات و راه‌کارهای اقتصاد مقاومتی بررسی می‌شود.

به گفته وی، طی ۱۷ سال گذشته در بعد سیاست‌گذاری در کشور گام‌های بلندی برداشته شده و مقام معظم رهبری با سیاست‌‌گذاری‌های مستمر کتاب‌چه‌ای از سیاست‌های کلان نظام به‌عنوان راهنمای تمدن‌سازی ملت ایران در آینده ترسیم کردند.

- See more at: http: / / www. farsnews. com / newstext. php? nn = ۱۳۹۳۰۳۰۴۰۰۱۵۶۵#sthash. AEx۶Kxgt. dpuf