به گزارش پارس به نقل از فارس، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی تذکری مستند به اصل ۱۶۰ قانون اساسی و همچنین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: ما از آمدن آقای اژه‌ای و ارائه گزارش ایشان استقبال می‌کنیم اما تبدیل سوال از وزیر به یک سخنرانی با قانون اساسی و همچنین آیین‌نامه داخلی مجلس سازگار نیست.

وی افزود: بر اساس اصل ۱۶۰ قانون اساسی دولت و وزیر دادگستری نقش رابط را در مسائل بین قوای مقننه، قضائیه و مجریه بر عهده دارند. نماینده مردم تهران ادامه داد: وظیفه وزیر دادگستری تنها این نیست که قانون را از قوه قضائیه به دولت تحویل دهد وگرنه یک پیک موتوری هم می‌تواند کار وزیر دادگستری را انجام دهد.

مطهری گفت: امیدواریم که این بار آخر باشد که شاهد چنین مسئله‌ای در مجلس هستیم.

محمدرضا باهنر رئیس جلسه علنی امروز با اشاره به این مسئله و اینکه وزیر دادگستری پاسخگوی عملکرد قوه قضائیه نیست، ‌گفت: اصل ۱۶۰ قانون اساسی ظرفیت‌های استفاده نشده بسیاری دارد و علیرغم اینکه وزیر دادگستری تنها وزیری است که نام وی در قانون اساسی آمده است اما بیکارترین وزیر، وزیر دادگستری است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم کمیسیون قضایی و نمایندگان قانونی را به منظور استفاده از ظرفیت‌های این اصل قانون اساسی تدوین کند.